FAQ

Wat zijn de verzendkosten?

Verzendkosten:

Voor je zending binnen Nederland kan je kiezen om je zending tot €250,- te verzekeren of tot €500,-. Voor alle andere landen hebben we standaard een verzekering tot €500,-

Nederland:
0-23 kg:
Verzekerd tot €250: € 6,95 incl.
Verzekerd tot €500: €8,95 incl.

23-30 kg:
Verzekerd tot €250: €12,98 incl.
Verzekerd tot €500: €13,90 incl.

België:
0-23kg: € 9,95 incl.

23-30kg: € 13,50 incl.

Duitsland:
0-23kg: € 9,95

23-30kg: € 13,50

Luxemburg:
0-2kg: € 11,50

2-10kg: € 14,95

10-20kg: € 16,95

20-23kg: € 19,95

23-30kg: € 27,50

Andere EU-landen:
Voor andere landen dan Nederland en België gelden verschillende gewichtsklassen, de gewichtsklassen en prijzen kan je in de afbeelding onderaan vinden.

Ter informatie: 1 paar schoenen weegt ongeveer 1½ tot 2 kilo (vooral modellen met een grote plateauzool zijn vaak wat zwaarder).

* Alle vermelde prijzen zijn in euro's en inclusief 21% BTW. Typefouten en prijswijzigingen (onze artikelen zijn onderhevig aan de Dollarkoers) zijn onder voorbehoud.

verzendkosten

Prijswijzigingen:

Piektoeslag: Gedurende zes weken, beginnend in de maand november, zal de piektoeslag worden doorberekend bovenop de prijs van het versturen van zowel een pakket als een brievenbuspakje. De piektoeslag is vastgesteld op € 0,25 per pakket (€ 0,30 incl. btw) en € 0,15 per brievenbuspakje (€0,18 incl. btw) en geldt voor iedere bestemming. Deze komt nog bovenop de bedragen die hierboven zijn genoemd.

De reis van je kinky-shoes order

De Kinky-shoes Order Journey:

Ben je benieuwd naar wat je van je bestelling bij Kinky-shoes kan verwachten? Bekijk dan onze Order Journeys!

Bekijk de reis voor:

Bestellingen voor artikelen die op voorraad zijn Bestellingen voor artikelen die niet (allemaal) op voorraad zijn

Wat zijn Pre-orders?



Wij kopen in principe in op bestelling bij onze Amerikaanse leverancier.

Om die reden is de levertijd doorgaans één tot 1½ week.


Wat zijn Pre-orders?

Pleaser staat nooit stil en brengt (gelukkig) in een hoog tempo nieuwe stijlen uit. Zodra er een indicatie is dat nieuwe stijlen binnen een maand leverbaar zijn, plaatsen we deze alvast in onze webshop en kan je ze in de meeste gevallen ook al bestellen. Dit noemen we een Pre-Order

Bij Pre-order modellen kan je de verwachte release(uitbreng)-datum bovenaan de productpagina, in de beschrijving en in de titel vinden. Het bestelproces is in principe hetzelfde als bij een 'normale' bestelling; maar je moet rekening houden met een langere levertijd:
Vanaf de datum die staat aangegeven + ongeveer 1 - 1½ week.

Een Pre-order heeft de volgende zichtbare kenmerken op een productpagina:

pre order

 

Let op: de levertijd is in beide gevallen dan ook langer dan 1 tot 1½ week.
Dit is afhankelijk van wanneer artikelen daadwerkelijk (weer) leverbaar zijn bij de leverancier; én van de verzending van onze leverancier vanuit Amerika naar Nederland.
De levertijd zal vanaf de verwachte datum ongeveer een tot anderhalve week bedragen.

We houden je uiteraard op de hoogte van de status en verzending van je bestelling en laten het je weten als er meer informatie over je bestelling is.

Wil je graag vóór het plaatsen van je bestelling weten of een artikel op voorraad is of wat de levertijd is, neem dan contact met ons op: info@kinky-shoes.nl




* het kan soms voorkomen dat een model toch niet leverbaar blijkt te zijn wanneer wij deze voor je inkopen; wij zijn uiteindelijk ook afhankelijk van onze leverancier en of de huidige voorraad-aanduiding klopt. In dit geval zullen we altijd in overleg met jou een passende oplossing zoeken; we kunnen je eventueel helpen bij het uitkiezen van een ander model of een andere kleur, we kunnen kijken of wij wellicht iets in onze eigen voorraad hebben, of we kunnen voor je uitzoeken wanneer het gewenste model wel weer leverbaar is en je op een 'back order' lijst zetten; dan ontvang je het bestelde artikel zodra deze weer leverbaar is. Uiteraard krijg je ook altijd de keuze om je bestelling te annuleren, in dat geval ontvang je het betaalde bedrag terug op dezelfde wijze als dat je betaald hebt*.

Pleaser heeft ruim 4000 verschillende artikelen in talloze kleuren en materialen en in soms wel 12 verschillende maten, krijgt dag en nacht bestellingen van handelaren over de hele wereld en legt haar prioriteit ook niet op het constant updaten van de huidige voorraad. Hoe vervelend en jammer het ook is als een artikel uitverkocht blijkt; dit is helaas niet volledig te voorkomen. Maar we doen ons uiterste best om de voorraadindicatie van Pleaser bij te houden om teleurstellingen te voorkomen of om een passende oplossing te vinden.

*zie ons terugbetalingsbeleid voor meer informatie




Wanneer een artikel in onze showroom op voorraad is zal je na het selecteren van de gewenste maat of optie een voorraadindicatie zien die aangeeft hoeveel er hiervan in onze voorraad aanwezig is.

De voorraadindicatie staat op de productpagina onder de prijs en zal er ongeveer zo uitzien:
op voorraad

Indien een artikel in onze eigen showroom op voorraad is verzenden wij deze binnen enkele dagen.


Als een artikel wel leverbaar is, maar niet op voorraad is in onze eigen showroom dan staat er in de voorraadindicatie "leverbaar bij de leverancier" zoals op het volgende plaatje:


leverbaar


Is een artikel niet op voorraad en ook (tijdelijk) niet leverbaar bij de leverancier dan wordt dit (in de meeste gevallen*) duidelijk gemaakt doordat het artikel niet te bestellen is/niet in je winkelwagen geplaatst kan worden als je op de gewenste maat drukt. In dat geval zal deze voorraadindicatie te zien zijn:

uitverkocht

*Het kan voorkomen dat een bepaalde maat inmiddels is uitverkocht maar dat wij dat nog niet hebben doorgekregen. Pleaser heeft ruim 4000 verschillende artikelen in talloze kleuren en materialen en in soms wel 12 verschillende maten; krijgt dag en nacht bestellingen van handelaren over de hele wereld en legt haar prioriteit ook niet op het constant updaten van de huidige voorraad. Hoe vervelend en jammer het ook is als een artikel uitverkocht blijkt; dit is helaas niet volledig te voorkomen. Maar we doen ons uiterste best om de voorraadindicatie van Pleaser bij te houden om teleurstellingen te voorkomen.

Als je een artikel in je winkelwagen kan toevoegen wil dit zeggen dat het artikel naar alle waarschijnlijkheid leverbaar is* bij de leverancier. De levertijd bedraagt dan ongeveer één tot 1½ week.

Dit is ook afhankelijk van wanneer je je bestelling plaatst en of dat net voor of net na de bestelling is die wij bij de leverancier plaatsen.

Welke maatvoering hanteert Kinky-shoes?

Bekijk hoe je je maat kan berekenen aan de hand van een omrekentabel op onze informatie pagina: "Hoe weet ik welke maat ik heb, en welke ik moet bestellen?"

Om een omrekentabel te bekijken en te zien welke maatvoering wij hanteren kan je de maattabel gebruiken die je op de volgende twee manieren kan vinden:

Je kunt op elke pagina (zowel op je mobiel als op een computer) aan de rechterzijde een knop voor een maattabel vinden, die ziet er zo uit:

Maattabel knop pagina

Op alle productpagina's kan je de knop voor de tabel boven de "Aan winkelwagen toevoegen" knop vinden, die ziet er zo uit:

Maattabel productpagina

Onze schoenen en laarzen komen uit Amerika en hebben de Amerikaanse maatvoering (1 inch = 2,54 cm). Deze maatvoering is omgerekend naar de West Europese maat die wij in Nederland, België en overige EU-landen hanteren.
Onze omgerekende EU-maatvoering verschilt met die van onze Amerikaanse leverancier die op de doos staat. De ervaring leert namelijk dat met name de schoenmaten vanaf US-12 groter uitvallen.

Bestel de maat die je normaliter draagt, wij houden al rekening met hoe een model uitvalt (groot, klein of conform de maat). Soms informeren we de klant hier expliciet over.

Indien je tussen 2 maten inzit, adviseren wij meestal bij een gesloten, dicht model, zoals een pump of laars, de maat naar boven af te ronden. Bij een open model, zoals een sandalet; waarbij de tenen en hak 'open' zijn, adviseren we naar beneden af te ronden.

Mocht je een specifieke US-maat willen bestellen, selecteer dan de gewenste US-maat die bij de maten staat aangegeven. Wij bestellen altijd de corresponderende US-maat die erbij staat; de door ons bepaalde bijbehorende EU-maat kan dus verschillen van de EU-maat die op de doos staat vermeld.

Uiteraard mag je ons altijd op advies vragen over welke maat je nodig hebt: info@kinky-shoes.nl

Als je de schachtomvang, schachthoogte en kuitomvang van laarzen zou willen weten dan kan je deze berekenen voor je maat (voor de uitleg hoe je dit doet; bekijk onze uitlegpagina). Gebruik daar de volgende data-sheet voor:

De Laars kuit-/schacht-omvang data sheet 

 

Kan ik het bestelde artikel op een ander adres of afhaalpunt laten bezorgen?

Je kunt je bestelling ook naar een ander adres of afhaalpunt laten verzenden. Klik hieronder op de instructies voor:
- het verzenden naar een ander adres (geen pakketpunt)
- het afhalen op een pakketpunt 

Let op: wij controleren het adres dat je invoert niet handmatig, je bent zelf verantwoordelijk voor het invoeren van een correct adres. Als we je bestelling twee keer (of vaker) moeten verzenden vanwege een ongeldig ingevoerd adres moet je elke nieuwe zending zelf betalen, en brengen we de verzendkosten vooraf bij je in rekening.

Is een model op voorraad?



Wij kopen in principe in op bestelling bij onze Amerikaanse leverancier.

Om die reden is de levertijd doorgaans één tot 1½ week.



Wanneer een artikel in onze showroom op voorraad is zal je na het selecteren van de gewenste maat of optie een voorraadindicatie zien die aangeeft hoeveel er hiervan in onze voorraad aanwezig is.

De voorraadindicatie staat op de productpagina onder de prijs en zal er ongeveer zo uitzien:
op voorraad

Indien een artikel in onze eigen showroom op voorraad is verzenden wij deze binnen enkele dagen.


Als een artikel wel leverbaar is, maar niet op voorraad is in onze eigen showroom dan staat er in de voorraadindicatie "leverbaar bij de leverancier" zoals op het volgende plaatje:


leverbaar


Is een artikel niet op voorraad en ook (tijdelijk) niet leverbaar bij de leverancier dan wordt dit (in de meeste gevallen*) duidelijk gemaakt doordat het artikel niet te bestellen is/niet in je winkelwagen geplaatst kan worden als je op de gewenste maat drukt. In dat geval zal deze voorraadindicatie te zien zijn:

uitverkocht

*Het kan voorkomen dat een bepaalde maat inmiddels is uitverkocht maar dat wij dat nog niet hebben doorgekregen. Pleaser heeft ruim 4000 verschillende artikelen in talloze kleuren en materialen en in soms wel 12 verschillende maten; krijgt dag en nacht bestellingen van handelaren over de hele wereld en legt haar prioriteit ook niet op het constant updaten van de huidige voorraad. Hoe vervelend en jammer het ook is als een artikel uitverkocht blijkt; dit is helaas niet volledig te voorkomen. Maar we doen ons uiterste best om de voorraadindicatie van Pleaser bij te houden om teleurstellingen te voorkomen.

Als je een artikel in je winkelwagen kan toevoegen wil dit zeggen dat het artikel naar alle waarschijnlijkheid leverbaar is* bij de leverancier. De levertijd bedraagt dan ongeveer één tot 1½ week.

Dit is ook afhankelijk van wanneer je je bestelling plaatst en of dat net voor of net na de bestelling is die wij bij de leverancier plaatsen.


Wat zijn Pre-orders?

Pleaser staat nooit stil en brengt (gelukkig) in een hoog tempo nieuwe stijlen uit. Zodra er een indicatie is dat nieuwe stijlen binnen een maand leverbaar zijn, plaatsen we deze alvast in onze webshop en kan je ze in de meeste gevallen ook al bestellen. Dit noemen we een Pre-Order

Bij Pre-order modellen kan je de verwachte release(uitbreng)-datum bovenaan de productpagina, in de beschrijving en in de titel vinden. Het bestelproces is in principe hetzelfde als bij een 'normale' bestelling; maar je moet rekening houden met een langere levertijd:
Vanaf de datum die staat aangegeven + ongeveer 1 - 1½ week.

Een Pre-order heeft de volgende zichtbare kenmerken op een productpagina:

pre order

 

Let op: de levertijd is in beide gevallen dan ook langer dan 1 tot 1½ week.
Dit is afhankelijk van wanneer artikelen daadwerkelijk (weer) leverbaar zijn bij de leverancier; én van de verzending van onze leverancier vanuit Amerika naar Nederland.
De levertijd zal vanaf de verwachte datum ongeveer een tot anderhalve week bedragen.

We houden je uiteraard op de hoogte van de status en verzending van je bestelling en laten het je weten als er meer informatie over je bestelling is.

Wil je graag vóór het plaatsen van je bestelling weten of een artikel op voorraad is of wat de levertijd is, neem dan contact met ons op: info@kinky-shoes.nl




* het kan soms voorkomen dat een model toch niet leverbaar blijkt te zijn wanneer wij deze voor je inkopen; wij zijn uiteindelijk ook afhankelijk van onze leverancier en of de huidige voorraad-aanduiding klopt. In dit geval zullen we altijd in overleg met jou een passende oplossing zoeken; we kunnen je eventueel helpen bij het uitkiezen van een ander model of een andere kleur, we kunnen kijken of wij wellicht iets in onze eigen voorraad hebben, of we kunnen voor je uitzoeken wanneer het gewenste model wel weer leverbaar is en je op een 'back order' lijst zetten; dan ontvang je het bestelde artikel zodra deze weer leverbaar is. Uiteraard krijg je ook altijd de keuze om je bestelling te annuleren, in dat geval ontvang je het betaalde bedrag terug op dezelfde wijze als dat je betaald hebt*.

Pleaser heeft ruim 4000 verschillende artikelen in talloze kleuren en materialen en in soms wel 12 verschillende maten, krijgt dag en nacht bestellingen van handelaren over de hele wereld en legt haar prioriteit ook niet op het constant updaten van de huidige voorraad. Hoe vervelend en jammer het ook is als een artikel uitverkocht blijkt; dit is helaas niet volledig te voorkomen. Maar we doen ons uiterste best om de voorraadindicatie van Pleaser bij te houden om teleurstellingen te voorkomen of om een passende oplossing te vinden.

*zie ons terugbetalingsbeleid voor meer informatie

Hoe weet ik welke maat ik heb, en welke ik moet bestellen?

Om de juiste maat te bepalen kun je het beste je voeten 's avonds opmeten; na een hele dag lopen en staan, zijn je voeten op dat moment van de dag namelijk het grootst.

Voor het opmeten plaats je je blote voet op een vel papier en teken je met een potlood de omtrek. Meet vervolgens met een liniaal de afstand in centimeters (van de buitenkant van je hiel tot de bovenkant van je grote teen). Vervolgens kijk je in de omrekentabel om te zien welke maat dan waarschijnlijk het beste zal passen. De knop voor de omrekentabel kan je op elke pagina aan de rechterkant vinden en op elke productpagina boven de knop "Aan winkelwagen toevoegen" (zie de plaatjes onderaan voor hoe de knoppen eruit zien)

Uiteraard dien je bij de maatbepaling tevens rekening te houden met of je blote voeten hebt, of panty's, kousen of sokken gaat dragen in de schoenen. Wij raden je aan om beter iets ruimer, dan te klein te bestellen. Mocht de schoen iets ruimer zitten, dan kun je dit verschil altijd nog ondervangen door hier een inlegzool of gel/foamkussen in te doen.

Overigens houden wij al rekening met het feit of bepaalde modellen kleiner of groter uitvallen. Mocht jij dat ook al gedaan hebben, laat ons dat dan direct weten (bij 'eventuele opmerkingen' tijdens je bestelling) zodat het bestelde artikel niet twee maten te groot of te klein wordt ingekocht. Mocht je toch graag een bepaalde US-size willen bestellen, bestel dan de US-size die bij de maat-keuze staat (en vermeldt dit eventueel ook bij de opmerkingen als je zéker wil zijn of je de juiste maat hebt gekozen). Als je niet de gewenste US-maat kiest dan ontvang je de maat waarvan wij uit ervaring weten dat dit de juiste opgegeven EU-maat is.

Als je de schachtomvang, schachthoogte en kuitomvang van laarzen zou willen weten dan kan je deze berekenen voor je maat (voor de uitleg hoe je dit doet; bekijk onze uitlegpagina). Gebruik daar de volgende data-sheet voor:

De Laars kuit-/schacht-omvang data sheet 

 

De knop voor de omrekentabel is op normale pagina's aan de rechterzijde te vinden en ziet er zo uit:

Elke pagina maattabel

De knop voor de omrekentabel op een productpagina kan je boven de "Aan winkelwagen toevoegen" knop vinden en ziet er zo uit:

Maattabel productpagina

Schachtomvang, -lengte en kuitomvang laarzen

Als je de schachtomvang, schachthoogte en kuitomvang van laarzen zou willen weten dan kan je deze berekenen voor je maat. Gebruik daar de volgende data-sheet voor:

De Laars kuit-/schacht-omvang data sheet

In deze data sheet kan je de kuitomvang, schachtomvang en schachthoogte(lengte) van een type laars vinden bij maat 37 (US-7) met daarbij de gemiddelde toename (of afname)
Dit is het aantal cm die de omvang of lengte/hoogte van de laars per maat toeneemt.

Voorbeeld van hoe je deze sheet kunt gebruiken

Stel je zou willen weten wat de afmetingen zijn van de Electra-3000 en je hebt schoenmaat 40.


In het overzicht zoek je 'Electra-3000' en daar zie je de volgende gegevens staan:

Je kan dit plaatje ook openen in een nieuw venster door erop te klikken

Bij maat 37 zijn de afmetingen:

Kuitomvang

27 cm

Schachthoogte

70,70 cm

Schachtomvang

38 cm

Om de afmetingen voor maat 40 te berekenen moet je de gemiddelde toename drie keer toepassen, namelijk:

Van maat 37 naar 38 = 1x
Van maat 38 naar 39 = 1x
Van maat 39 naar 40 = 1x
-----------------------+
In totaal 3x

 

De berekening is dan als volgt:

Bij maat 37: Toename: Uitkomst berekening:
Kuitomvang: 27 cm + 2,4 cm (3 x 0,80 cm) = 29,4 cm
Schachthoogte: 70,70 cm + 4,5 cm (3 x 1,50 cm) = 75,2 cm
Schachtomvang: 38 cm + 3 cm (3 x 1 cm) = 41 cm

 

De Electra 3000 heeft dus bij maat 40:

Kuitomvang 29,4 cm
Schachthoogte 75,2 cm
Schachtomvang 41 cm

 

Hoe maak ik een keuze en plaats ik een bestelling?

Je kunt op een artikel klikken om meer informatie te krijgen, de beschrijving te lezen en meer foto's te zien. Je kunt ook zoeken op categorie, stijl-naam of merk, bijvoorbeeld 'laarzen', 'Adore' of 'Pleaser'. Er zijn verschillende manieren om artikelen toe te voegen aan de winkelwagen.

Snelle manier: Klik op de overzichtspagina op de knop 'opties kiezen' onder het gewenste artikel om je maat te selecteren. Klik vervolgens op 'aan winkelwagen toevoegen' en het wordt in je winkelwagen geplaatst.

Andere manier: Klik op de naam of foto van een artikel om de productpagina te openen. In het volgende venster heb je de mogelijkheid meer foto's te bekijken en aanvullende informatie en een beschrijving van het artikel/de artikelen te lezen. Als je op een foto klikt, verschijnt er een vergroting van de foto op het gebied dat je selecteert en kan je verschillende details beter bekijken. Je kan deze verslepen naar het gewenste gebied, en bij nogmaals klikken sluit je deze vergroting weer.

Wil je de schoenen of laarzen op deze pagina bestellen, selecteer dan de gewenste maat (en soms kleur of materiaal-soort) door in het menu naast de foto's op de gewenste maat te klikken. Je kunt ook het aantal dat je wilt bestellen wijzigen. Let op: dit kan alleen als er voldoende voorraad is.
Klik vervolgens op ' aan winkelwagen toevoegen' en het gekozen artikel wordt in je winkelwagen geplaatst. 

Is een uitverkocht product nog leverbaar?

Het kan zijn dat jouw maat (tijdelijk) niet op voorraad is bij de leverancier. Om teleurstelling te voorkomen kan deze maat (tijdelijk) niet worden besteld. Uitverkocht wil niet per definitie zeggen 'niet meer leverbaar', in veel gevallen worden ze wel weer geproduceerd en kunnen ze besteld worden zodra onze leverancier ze binnen heeft. Neem gerust even contact met ons op over de desbetreffende schoen en maat om te informeren of- en wanneer deze weer leverbaar zijn. Wij informeren graag bij de leverancier of de door jou gewenste schoen nog te bestellen is en wanneer deze naar verwachting weer in stock komen.

In enkele gevallen is het nog niet bekend of- en wanneer ze weer leverbaar zullen zijn, áls ze worden bij geproduceerd dan kan het nog wel drie- tot vier maanden duren voordat ze weer leverbaar zijn. Maar in de meeste gevallen zal dit enkele weken tot 2 maanden zijn, en als je geluk hebt soms nog maar een week.


Wij kopen in principe in op bestelling bij onze Amerikaanse leverancier.

Om die reden is de levertijd doorgaans één tot 1½ week.



Wanneer een artikel in onze showroom op voorraad is zal je na het selecteren van de gewenste maat of optie een voorraadindicatie zien die aangeeft hoeveel er hiervan in onze voorraad aanwezig is.

De voorraadindicatie staat op de productpagina onder de prijs en zal er ongeveer zo uitzien:
op voorraad

Indien een artikel in onze eigen showroom op voorraad is verzenden wij deze binnen enkele dagen.


Als een artikel wel leverbaar is, maar niet op voorraad is in onze eigen showroom dan staat er in de voorraadindicatie "leverbaar bij de leverancier" zoals op het volgende plaatje:


leverbaar


Is een artikel niet op voorraad en ook (tijdelijk) niet leverbaar bij de leverancier dan wordt dit (in de meeste gevallen*) duidelijk gemaakt doordat het artikel niet te bestellen is/niet in je winkelwagen geplaatst kan worden als je op de gewenste maat drukt. In dat geval zal deze voorraadindicatie te zien zijn:

uitverkocht

*Het kan voorkomen dat een bepaalde maat inmiddels is uitverkocht maar dat wij dat nog niet hebben doorgekregen. Pleaser heeft ruim 4000 verschillende artikelen in talloze kleuren en materialen en in soms wel 12 verschillende maten; krijgt dag en nacht bestellingen van handelaren over de hele wereld en legt haar prioriteit ook niet op het constant updaten van de huidige voorraad. Hoe vervelend en jammer het ook is als een artikel uitverkocht blijkt; dit is helaas niet volledig te voorkomen. Maar we doen ons uiterste best om de voorraadindicatie van Pleaser bij te houden om teleurstellingen te voorkomen.

Als je een artikel in je winkelwagen kan toevoegen wil dit zeggen dat het artikel naar alle waarschijnlijkheid leverbaar is* bij de leverancier. De levertijd bedraagt dan ongeveer één tot 1½ week.

Dit is ook afhankelijk van wanneer je je bestelling plaatst en of dat net voor of net na de bestelling is die wij bij de leverancier plaatsen.


Wat zijn Pre-orders?

Pleaser staat nooit stil en brengt (gelukkig) in een hoog tempo nieuwe stijlen uit. Zodra er een indicatie is dat nieuwe stijlen binnen een maand leverbaar zijn, plaatsen we deze alvast in onze webshop en kan je ze in de meeste gevallen ook al bestellen. Dit noemen we een Pre-Order

Bij Pre-order modellen kan je de verwachte release(uitbreng)-datum bovenaan de productpagina, in de beschrijving en in de titel vinden. Het bestelproces is in principe hetzelfde als bij een 'normale' bestelling; maar je moet rekening houden met een langere levertijd:
Vanaf de datum die staat aangegeven + ongeveer 1 - 1½ week.

Een Pre-order heeft de volgende zichtbare kenmerken op een productpagina:

pre order

 

Let op: de levertijd is in beide gevallen dan ook langer dan 1 tot 1½ week.
Dit is afhankelijk van wanneer artikelen daadwerkelijk (weer) leverbaar zijn bij de leverancier; én van de verzending van onze leverancier vanuit Amerika naar Nederland.
De levertijd zal vanaf de verwachte datum ongeveer een tot anderhalve week bedragen.

We houden je uiteraard op de hoogte van de status en verzending van je bestelling en laten het je weten als er meer informatie over je bestelling is.

Wil je graag vóór het plaatsen van je bestelling weten of een artikel op voorraad is of wat de levertijd is, neem dan contact met ons op: info@kinky-shoes.nl




* het kan soms voorkomen dat een model toch niet leverbaar blijkt te zijn wanneer wij deze voor je inkopen; wij zijn uiteindelijk ook afhankelijk van onze leverancier en of de huidige voorraad-aanduiding klopt. In dit geval zullen we altijd in overleg met jou een passende oplossing zoeken; we kunnen je eventueel helpen bij het uitkiezen van een ander model of een andere kleur, we kunnen kijken of wij wellicht iets in onze eigen voorraad hebben, of we kunnen voor je uitzoeken wanneer het gewenste model wel weer leverbaar is en je op een 'back order' lijst zetten; dan ontvang je het bestelde artikel zodra deze weer leverbaar is. Uiteraard krijg je ook altijd de keuze om je bestelling te annuleren, in dat geval ontvang je het betaalde bedrag terug op dezelfde wijze als dat je betaald hebt*.

Pleaser heeft ruim 4000 verschillende artikelen in talloze kleuren en materialen en in soms wel 12 verschillende maten, krijgt dag en nacht bestellingen van handelaren over de hele wereld en legt haar prioriteit ook niet op het constant updaten van de huidige voorraad. Hoe vervelend en jammer het ook is als een artikel uitverkocht blijkt; dit is helaas niet volledig te voorkomen. Maar we doen ons uiterste best om de voorraadindicatie van Pleaser bij te houden om teleurstellingen te voorkomen of om een passende oplossing te vinden. 

*zie ons terugbetalingsbeleid voor meer informatie

Indien er bij een artikel 'Clearance/Sale' staat dan betekent dit dat deze stijl niet meer zal worden geproduceerd. De leverancier levert alleen nog de laatste beschikbare maten die ze in voorraad hebben en wij verkopen alleen nog de laatste modellen die wij hiervan op voorraad hebben. Lees meer over wat clearance/sale producten zijn op onze pagina over Clearance producten

We bieden geen garantie dat de maat die je besteld nog leverbaar is; soms is de voorraad ineens uitverkocht en omdat wij niet elke dag een bestelling plaatsen bij onze leverancier kan het dus zijn dat ze uitverkocht zijn voordat wij deze voor je inkopen. Hou hier dus rekening mee als je besluit een clearance/sale artikel te kopen.

Waarom kan ik mijn maat niet bestellen?

Het kan zijn dat jouw maat (tijdelijk) niet op voorraad is bij de leverancier. Om teleurstelling te voorkomen kan deze maat (tijdelijk) niet worden besteld.

Uitverkocht wil niet per definitie zeggen 'niet meer leverbaar', in veel gevallen worden ze wel weer geproduceerd en kunnen ze besteld worden zodra onze leverancier ze binnen heeft. Neem gerust even contact met ons op over de desbetreffende schoen en maat om te informeren of- en wanneer deze weer leverbaar zijn. Wij informeren graag bij de leverancier of de door jou gewenste schoenen nog te bestellen zijn en wanneer deze naar verwachting weer in stock komen.


In enkele gevallen is het nog niet bekend of- en wanneer ze weer leverbaar zullen zijn, áls ze worden bij geproduceerd dan kan het nog wel drie- tot vier maanden duren voordat ze weer leverbaar zijn. In andere gevallen zal dit enkele weken tot 2 maanden zijn, en als je geluk hebt soms nog maar een week.

Worden er extra kosten berekend?

Kinky-shoes brengt geen extra administratiekosten in rekening** als je iets bij ons besteld: je betaalt bij ons alleen voor de bestelde artikelen + de verzendkosten

Verzendkosten:

Voor je zending binnen Nederland kan je kiezen om je zending tot €250,- te verzekeren of tot €500,-. Voor alle andere landen hebben we standaard een verzekering tot €500,-

Nederland:
0-23 kg:
Verzekerd tot €250: € 6,95 incl.
Verzekerd tot €500: €8,95 incl.

23-30 kg:
Verzekerd tot €250: €12,98 incl.
Verzekerd tot €500: €13,90 incl.

België:
0-23kg: € 9,95 incl.

23-30kg: € 13,50 incl.

Duitsland:
0-23kg: € 9,95

23-30kg: € 13,50

Luxemburg:
0-2kg: € 11,50

2-10kg: € 14,95

10-20kg: € 16,95

20-23kg: € 19,95

23-30kg: € 27,50

Andere EU-landen:
Voor andere landen dan Nederland en België gelden verschillende gewichtsklassen, de gewichtsklassen en prijzen kan je in de afbeelding onderaan vinden.

Ter informatie: 1 paar schoenen weegt ongeveer 1½ tot 2 kilo (vooral modellen met een grote plateauzool zijn vaak wat zwaarder).

* Alle vermelde prijzen zijn in euro's en inclusief 21% BTW. Typefouten en prijswijzigingen (onze artikelen zijn onderhevig aan de Dollarkoers) zijn onder voorbehoud.

verzendkosten

Prijswijzigingen:

Piektoeslag: Gedurende zes weken, beginnend in de maand november, zal de piektoeslag worden doorberekend bovenop de prijs van het versturen van zowel een pakket als een brievenbuspakje. De piektoeslag is vastgesteld op € 0,25 per pakket (€ 0,30 incl. btw) en € 0,15 per brievenbuspakje (€0,18 incl. btw) en geldt voor iedere bestemming. Deze komt nog bovenop de bedragen die hierboven zijn genoemd. 

**Indien je kiest voor betalen met Creditcard, Apple Pay, Bancontact, MisterCash of PayPal dien je rekening te houden met extra betaalkosten. Deze kosten worden in geval van een retour niet terugbetaald omdat deze betalingen niet bij ons binnenkomen maar bij de betreffende betaaldienst.

Wanneer je een bestelling (gedeeltelijk) wenst te retourneren, kunnen we mogelijk importeer-/porto-/invoerrecht-(btw) kosten in rekening brengen; afhankelijk van de kosten die wij hiervoor hebben moeten maken en of we het/de bestelde artikel(en) hebben moeten inkopen bij onze leverancier.

Dit bedrag zal in mindering worden gebracht op de te ontvangen terugbetaling.

Lees ons Retour- en Terugbetalingsbeleid en onze Algemene voorwaarden voor meer uitleg hierover.

Verzenden jullie discreet? | Is de betaling discreet?

Verzending:

Kinky-shoes verpakt de schoenendoos/dozen discreet in een neutrale effen rode, blauwe of mintgroene kraftverpakking. Er worden geen duidelijke afzender-gegevens vermeld, enkel afzender "K-S". Mocht je het toch liever nog neutraler hebben, vermeld dat dan bij je bestelling.


Betaling:
De meeste betaalmethoden die wij aanbieden op onze website gaan via 
Mollie: Bancontact
Shopify Pay: 
Visa, MasterCard, Maestro, American Express, Shop Pay, Apple Pay, Google Pay, IDEAL en Sofort
PayPal.

Als je bijvoorbeeld met de diensten via Shopify Pay hebt betaald, zie je de naam "K-S-ORDER" in je bankafschriften.
Bij Mollie | Bancontact zie je "K-S via Mollie." 

Wij hebben, waar dit kan, onze naam ingesteld op K-S. Hierdoor zijn de meeste betalingen en verzendingen zo discreet mogelijk. Helaas is het niet overal mogelijk om een andere naam als begunstigde in te stellen, excuses als dit bij jou van toepassing is.

Wanneer zijn jullie geopend?

Kinky- & Party-shoes zijn webshops. 

Enkel en alleen op afspraak is het van maandag t/m vrijdag mogelijk om schoenen te bekijken en te passen in de showroom.

Neem dus eerst contact met ons op alvorens je naar Arnhem afreist!

Gelieve dit ook echt te respecteren. Het kan namelijk zijn dat we:

    • niet aanwezig zijn
    • pakketten aan het wegbrengen of inpakken zijn
    • al andere afspraken hebben op dat moment, en het liefst geven we iedereen natuurlijk onze volledige aandacht.

Respect voor ons, en voor onze klanten:

Niet iedereen is even comfortabel met-, of gewend aan- het passen en kopen van schoenen of laarzen. Wij hebben een veelzijdig publiek en zijn zeker dol op spontane mensen, maar we zijn er ook voor een niche;
Gespecialiseerd in  grote maten-, fetisj-, unisex-, drag-, crossdressing-, (en noem maar op-) -shoes en -boots.
Wij bij Kinky-shoes zijn graag een veilige, prettige omgeving voor wie dat ook maar nodig heeft; en dat wordt moeilijker wanneer iemand onaangekondigd langs besluit te komen.

We moeten in zo'n situatie sowieso een overweging maken of we je wel kúnnen helpen (hangt af van meerdere factoren: tijd, ruimte, beschikbare voorraad) en omdat het soms gewoon echt niet gelegen komt kan het ook wel eens een ongemakkelijke, vervelende situatie opleveren... En dat willen we natuurlijk voorkomen.

Gelieve begrip en respect hiervoor te hebben en contact op te nemen voorafgaand aan een bezoek (ma-vrij):

info@kinky-shoes.nl

Voorraad:

Onze voorraad bestaat voornamelijk uit geannuleerde bestellingen, geretourneerde (ongebruikte en onbeschadigde) artikelen, omgeruilde artikelen, verkeerd ingekochte- of geleverde artikelen en in enkele gevallen door ons ingekochte modellen/maten die we in onze showroom aanwezig willen hebben.

Pleaser heeft meer dan 4000 unieke artikelen in soms wel 13 maten en 20 kleur-/materiaal- variaties. Helaas kunnen wij zo'n grote collectie bij lange na niet kwijt in onze showroom, en hebben we dus ook niet alles in onze voorraad. Als je spontaan een bezoek brengt aan de showroom is er dus ook een kans dat we niets in voorraad hebben in je maat of gewenste kleur/materiaal/stijl.

Niet alles wat op onze website staat is fysiek aanwezig in onze showroom --> daarom hebben we ook een levertijd van 1 tot 1½ week.

Bezoekadres (ma-vrij): Thomas J. Witteroosstraat 18 | 6827 AZ  ARNHEM

Kan ik bij jullie langskomen om artikelen te passen of te bekijken?

Kinky- & Party-shoes zijn webshops, ons kantoor/showroom is gevestigd in Arnhem. Het is mogelijk om bij ons schoenen te bekijken en te passen. Dit kan alléén op afspraak op maandag t/m vrijdag.

Neem dus eerst contact met ons op alvorens je naar Arnhem afreist!

Het kan namelijk zijn dat we niet aanwezig zijn, toevallig net pakketten aan het wegbrengen of inpakken zijn of al andere afspraken hebben op dat moment; en het liefst geven we iedereen natuurlijk onze volledige aandacht.

Bezoekadres (ma-vrij): Thomas J. Witteroosstraat 18 | 6827 AZ  ARNHEM

Ook hebben we (helaas) bij lange na niet alle modellen in elke maat, kleur en materiaalsoort op voorraad, informeer dus ook van tevoren of we specifieke modellen in je maat (en eventueel kleur of materiaalsoort) hebben. Mochten we niet de gewenste kleur of materiaalsoort in voorraad hebben, maar wel de juiste maat hebben liggen dan kan je natuurlijk wel langskomen om ze te passen voor de maat. Indien ze in de gewenste kleur of materiaalsoort te bestellen zijn kan je dan nog altijd de bestelling plaatsen en zullen ze voor je worden ingekocht (na bestelling en betaling)

Kan ik het bestelde artikel afhalen in de showroom?

Je kunt ook gratis je bestelling op afspraak bij ons afhalen in de showroom, dit kan van maandag t/m vrijdag. Kies bij het plaatsen van je bestelling voor de optie 'afhalen' en er worden geen portokosten in rekening gebracht. Je ontvangt bericht van ons wanneer het bestelde artikel/de bestelde artikelen bij ons binnen zijn; en (vanaf) wanneer je ze kan afhalen.

We vragen je altijd om een afspraak met ons in te plannen; het kan namelijk voorkomen dat er niemand aanwezig is in de showroom en je voor een dichte deur komt te staan.

Afhaaladres (maandag t/m vrijdag): Thomas J. Witteroosstraat 18 | 6827 AZ  ARNHEM 

Kan ik mijn retourzending naar een antwoordnummer zenden?

Helaas kan dit niet. Wij proberen onze prijzen scherp te houden, om dat te kunnen blijven doen betaal je als klant zelf voor de kosten voor je retourzending.
Er zijn helaas nu eenmaal klanten die veelvuldig en gemakkelijk artikelen blijven omruilen en retourneren. De kosten die wij hiervoor maken willen we niet doorberekenen aan andere klanten door bijvoorbeeld onze prijzen te verhogen. Wij maken dus geen gebruik van een antwoordnummer.

Het is aan jou met welke vervoerder je de retourzending verzendt, maar je kunt het pakket natuurlijk ook persoonlijk bij ons kantoor in Arnhem afgeven. Gelieve ook hiervoor wel een afspraak te maken.

Om een duidelijk beeld te geven over welke kosten wij voor elke bestelling maken;
Wij kopen voor jou op bestelling een artikel/artikelen in bij onze leverancier en betalen:
- voor het artikel
- voor de verzending van het artikel vanuit Amerika naar ons
- invoerrechten (douane-kosten)
- invoer-btw
- overige inklaringskosten (o.a. verwerking van het inklarings/invoer proces)
- de verzendkosten van je bestelling vanuit ons naar jou
En in het geval van een omruiling:
- nog een keer tot meerdere keren verzendkosten vanuit onze locatie naar jou en andersom

Wanneer mensen dus keer op keer bestellingen blijven retourneren zijn al deze kosten voor ons; wij betalen dan immers de betaling voor de bestelling aan de klant terug, maar maken wel al deze kosten wel nog steeds, dat is als kleine lokale webwinkel natuurlijk niet vol te houden.

Daarom hebben we, helaas, moeten besluiten om voor geretourneerde artikelen die door ons zijn ingekocht bij onze leverancier €25,- importeer-/porto-/BTW-/invoerrecht- kosten (per bestelde artikel) in rekening te brengen; afhankelijk van de kosten die wij hiervoor hebben moeten maken. Dit bedrag zal in mindering worden gebracht op de te ontvangen creditering.
Zie onze Algemene voorwaarden en Retourbeleid voor extra informatie hierover.

Hoe verricht ik een betaling?

De meeste betaalmethoden die wij aanbieden op onze website gaan via Mollie, Shopify Pay en PayPal.

Indien je hebt gekozen voor 'Vooraf betalen' ontvang je een bevestiging van je bestelling per e-mail en word je vriendelijk verzocht de betaling binnen 5 dagen te voldoen. Indien de betaling niet voldaan is, wordt de bestelling niet in behandeling genomen en komt deze te vervallen. Je ontvangt dan een annuleringsbevestiging. Mocht je handmatig geld willen overmaken kan dat op de volgende manieren:

Online (handmatig) via internetbankieren naar:

Bankrekeningnummer:
NL52 ASNB 0781 2874 05
Op naam van:
MusiChiaLee te Arnhem
Bij de overschrijving s.v.p. het ordernummer vermelden.

Voor betalingen vanuit België zijn de volgende bankgegevens nodig, én je dient voor de optie "SHA" (shared) betaling te kiezen (= kosteloos).

IBAN NL52 ASNB 0781 2874 05

BIC ASNBNL21 

 

Je bestelling wordt pas in behandeling genomen zodra wij je betaling hebben ontvangen. 

ⓘ Wanneer je een foutmelding krijgt bij het bestellen

Als een bepaalde maat wel in je winkelmandje kan worden toegevoegd maar er iets fout gaat bij de checkout, denk aan:

  • geen verzendadres kunnen invoeren
  • een foutmelding krijgen bij het invoeren van een (geldig) adres
  • geen verzendmethode kunnen kiezen
  • geen betaalmethode kunnen kiezen
  • een andere melding waardoor je je bestelling niet kan voltooien

Neem dan contact met ons op: info@kinky-shoes.nl

Overige vragen

Voor overige vragen kan je contact met ons opnemen:

info@kinky-shoes.nl

© 2023 Kinky-shoes | typefouten en prijswijzigingen voorbehouden | prijzen zijn incl. 21% btw