FAQ

Inklapbare content

Wat zijn de verzendkosten?

Excuses, we zijn bezig met deze pagina updaten. Hier zullen snel de verzendkosten verschijnen

Bij Kinky-shoes.nl verzenden we altijd verzekerd!

Wij bieden gratis verzending** voor zendingen naar Nederland, België, Duitsland, Luxemburg, Frankrijk, Oostenrijk, Italië en Spanje:

  • Voor bestellingen van schoenen uit onze eigen voorraad
  • Voor bestellingen vanaf €130,-* 

Wij bieden gratis verzending** voor zendingen naar Monaco, Denemarken, Polen, Tsjechië, Hongarije, Slowakije, Zweden, Letland, Estland, Portugal

  • Voor bestellingen vanaf €150,-* van schoenen uit onze eigen voorraad

    *Lees alle voorwaarden hier

       *incl. btw | excl. verzendkosten
    **
    het kan per land verschillen of we gratis verzending via PostNL of DPD bieden
    Alle vermelde prijzen zijn incl. 21% btw, tenzij anders aangegeven
    (btw-tarieven kunnen per land verschillen, daardoor kunnen de berekende verzendkosten ook afwijken van de bedragen die hierboven staan aangegeven)

    De reis van je kinky-shoes order

    De Kinky-shoes Order Journey:

    Ben je benieuwd naar wat je van je bestelling bij Kinky-shoes kan verwachten? Bekijk dan onze Order Journeys!

    Bekijk de reis voor:

    Bestellingen voor artikelen die op voorraad zijn Bestellingen voor artikelen die niet (allemaal) op voorraad zijn

    Wat zijn Pre-orders?



    Wij kopen in principe in op bestelling bij onze Amerikaanse leverancier.

    Om die reden is de levertijd doorgaans één tot 1½ week.


    Wat zijn Pre-orders?

    Pleaser staat nooit stil en brengt (gelukkig) in een hoog tempo nieuwe stijlen uit. Zodra er een indicatie is dat nieuwe stijlen binnen een maand leverbaar zijn, plaatsen we deze alvast in onze webshop en kan je ze in de meeste gevallen ook al bestellen. Dit noemen we een Pre-Order

    Bij Pre-order modellen kan je de verwachte release(uitbreng)-datum bovenaan de productpagina, in de beschrijving en in de titel vinden. Het bestelproces is in principe hetzelfde als bij een 'normale' bestelling; maar je moet rekening houden met een langere levertijd:
    Vanaf de datum die staat aangegeven + ongeveer 1 - 1½ week.

    Een Pre-order heeft de volgende zichtbare kenmerken op een productpagina:

    pre order

     

    Let op: de levertijd is in beide gevallen dan ook langer dan 1 tot 1½ week.
    Dit is afhankelijk van wanneer artikelen daadwerkelijk (weer) leverbaar zijn bij de leverancier; én van de verzending van onze leverancier vanuit Amerika naar Nederland.
    De levertijd zal vanaf de verwachte datum ongeveer een tot anderhalve week bedragen.

    We houden je uiteraard op de hoogte van de status en verzending van je bestelling en laten het je weten als er meer informatie over je bestelling is.

    Wil je graag vóór het plaatsen van je bestelling weten of een artikel op voorraad is of wat de levertijd is, neem dan contact met ons op: info@kinky-shoes.nl




    * het kan soms voorkomen dat een model toch niet leverbaar blijkt te zijn wanneer wij deze voor je inkopen; wij zijn uiteindelijk ook afhankelijk van onze leverancier en of de huidige voorraad-aanduiding klopt. In dit geval zullen we altijd in overleg met jou een passende oplossing zoeken; we kunnen je eventueel helpen bij het uitkiezen van een ander model of een andere kleur, we kunnen kijken of wij wellicht iets in onze eigen voorraad hebben, of we kunnen voor je uitzoeken wanneer het gewenste model wel weer leverbaar is en je op een 'back order' lijst zetten; dan ontvang je het bestelde artikel zodra deze weer leverbaar is. Uiteraard krijg je ook altijd de keuze om je bestelling te annuleren, in dat geval ontvang je het betaalde bedrag terug op dezelfde wijze als dat je betaald hebt*.

    Pleaser heeft ruim 4000 verschillende artikelen in talloze kleuren en materialen en in soms wel 12 verschillende maten, krijgt dag en nacht bestellingen van handelaren over de hele wereld en legt haar prioriteit ook niet op het constant updaten van de huidige voorraad. Hoe vervelend en jammer het ook is als een artikel uitverkocht blijkt; dit is helaas niet volledig te voorkomen. Maar we doen ons uiterste best om de voorraadindicatie van Pleaser bij te houden om teleurstellingen te voorkomen of om een passende oplossing te vinden.

    *zie ons terugbetalingsbeleid voor meer informatie




    Wanneer een artikel in onze showroom op voorraad is zal je na het selecteren van de gewenste maat of optie een voorraadindicatie zien die aangeeft hoeveel er hiervan in onze voorraad aanwezig is.

    De voorraadindicatie staat op de productpagina onder de prijs en zal er ongeveer zo uitzien:
    op voorraad

    Indien een artikel in onze eigen showroom op voorraad is verzenden wij deze binnen enkele dagen.


    Als een artikel wel leverbaar is, maar niet op voorraad is in onze eigen showroom dan staat er in de voorraadindicatie "leverbaar bij de leverancier" zoals op het volgende plaatje:


    leverbaar


    Is een artikel niet op voorraad en ook (tijdelijk) niet leverbaar bij de leverancier dan wordt dit (in de meeste gevallen*) duidelijk gemaakt doordat het artikel niet te bestellen is/niet in je winkelwagen geplaatst kan worden als je op de gewenste maat drukt. In dat geval zal deze voorraadindicatie te zien zijn:

    uitverkocht

    *Het kan voorkomen dat een bepaalde maat inmiddels is uitverkocht maar dat wij dat nog niet hebben doorgekregen. Pleaser heeft ruim 4000 verschillende artikelen in talloze kleuren en materialen en in soms wel 12 verschillende maten; krijgt dag en nacht bestellingen van handelaren over de hele wereld en legt haar prioriteit ook niet op het constant updaten van de huidige voorraad. Hoe vervelend en jammer het ook is als een artikel uitverkocht blijkt; dit is helaas niet volledig te voorkomen. Maar we doen ons uiterste best om de voorraadindicatie van Pleaser bij te houden om teleurstellingen te voorkomen.

    Als je een artikel in je winkelwagen kan toevoegen wil dit zeggen dat het artikel naar alle waarschijnlijkheid leverbaar is* bij de leverancier. De levertijd bedraagt dan ongeveer één tot 1½ week.

    Dit is ook afhankelijk van wanneer je je bestelling plaatst en of dat net voor of net na de bestelling is die wij bij de leverancier plaatsen.

    Welke maatvoering hanteert Kinky-shoes?

    Omgerekende maatvoering:

    Onze schoenen en laarzen komen uit Amerika en hebben de Amerikaanse maatvoering (1 inch = 2,54 cm). Onze Amerikaanse leverancier vermeldt zowel de US-maten (Amerikaanse schoenmaten) als omgerekende EU-maten* op de schoenendozen.

    *De West Europese maatvoering die wij in Nederland, België en overige EU-landen hanteren.

    De ervaring leert echter dat de omgerekende EU-maten die op de doos staan niet altijd juist zijn.
    Met name de grotere schoenmaten vallen veelal groter uit dan er staat vermeld op de schoenendoos. Om die reden hanteren wij bij grotere maten onze eigen omgerekende EU-maten en niet de EU-maten die op de dozen staan.

    Bestel de maat die je normaliter draagt, wij houden al rekening met hoe een model uitvalt (groot, klein of conform de maat).

    Indien deze afwijkt van de normale omgerekende maten, informeren we je hier expliciet over in de productbeschrijving.

     

    Hoe bereken ik de juiste maat voor mij?

    Bekijk hoe je je maat kan berekenen aan de hand van een omrekentabel op onze informatie pagina: "Hoe weet ik welke maat ik heb, en welke ik moet bestellen?"

    Indien je tussen 2 maten inzit, adviseren wij meestal om bij een gesloten/dicht model, zoals een pump of gesloten laars, de maat naar boven af te ronden. Bij een open model, zoals een sandaal, waarbij de tenen en/of hak 'open' zijn, adviseren we naar beneden af te ronden.

     

    Wel willen we je vriendelijk vragen om niet hetzelfde artikel in verschillende maten te bestellen om vervolgens de maten die niet passen te retourneren.

    Maar --> Neem liever contact met ons op zodat wij je kunnen helpen bij het bepalen van de juiste maat. Mochten de schoenen uiteindelijk toch niet passen dan kan je deze altijd omruilen voor een andere maat.

    Het is vooral zonde van jouw en onze tijd en het geld om een artikel in meerdere maten te bestellen als je vooraf al weet dat een deel van die artikelen weer retour komt.

     

    Wat als ik een specifieke US-maat wil bestellen?

    Mocht je graag een specifieke US-maat willen bestellen omdat je weet welke Pleaser US-maat jij hebt, dan kan dit uiteraard: kies in dat geval voor de maat-optie waarin de US-maat staat die jij nodig hebt.

    Wij kopen altijd de US-maat die staat aangegeven in de maat-opties zoals in het volgende voorbeeld:

    Maat

    Vanaf US-maat 12 hebben we de maatvoering wat aangepast. Zo is:

    • US-12 -> EU-maat 42/43;
    • US-13 -> EU-maat 44;
    • US-14 -> EU-maat 45 enzovoorts.

    Bekijk hoe je je maat kan berekenen aan de hand van een omrekentabel op onze informatie pagina: "Hoe weet ik welke maat ik heb, en welke ik moet bestellen?"

    Uiteraard mag je ons altijd om advies vragen over welke maat je nodig hebt: info@kinky-shoes.nl

    Waar kan ik jullie maatvoering en omrekentabel vinden?

    Dit kan op de volgende twee manieren:

    Je kunt op elke pagina  (zowel op je mobiel als op een computer) aan de rechterzijde een horizontale knop vinden: Op de pagina van een product zelf kan je de omrekentabel bekijken door te klikken op "maattabel/maatvoering" boven de "Aan winkelwagen toevoegen" knop:
    Maattabel pagina's Maattabel/maatvoering

     

    Laars-afmetingen:

    We zijn bezig met het invoeren van de afmetingen van alle laarzen per maat zodat je in één oogopslag kan zien wat de kuitomvang, schacht-omvang en schacht-lengte/hoogte is van de geselecteerde maat. 

    Door de grote hoeveelheid laarzen in alle beschikbare maten duurt het eventjes voordat dit allemaal is ingevoerd, dus tot die tijd kan je de afmetingen in de Laars kuit-/schacht-omvang data sheet  opzoeken. Voor de uitleg hoe je dit doet; bekijk onze uitlegpagina

    Let op:

    Laat het ons weten als je zelf al rekening hebt gehouden met hoe een model uitvalt zodat het bestelde artikel niet twee maten te groot of te klein wordt ingekocht. Dit kan in de 'Speciale instructies' sectie in je winkelwagen:

    Speciale instructies winkelwagen

     

    Uiteraard mag je ons altijd om advies vragen over welke maat je nodig hebt:
    info@kinky-shoes.nl

    Kan ik het bestelde artikel op een ander adres of afhaalpunt laten bezorgen?

    Je kunt je bestelling ook naar een ander adres of afhaalpunt laten verzenden. Klik hieronder op de instructies voor:
    - het verzenden naar een ander adres (geen pakketpunt)
    - het afhalen op een pakketpunt 

    Let op: wij controleren het adres dat je invoert niet handmatig, je bent zelf verantwoordelijk voor het invoeren van een correct adres. Als we je bestelling twee keer (of vaker) moeten verzenden vanwege een ongeldig ingevoerd adres moet je elke nieuwe zending zelf betalen, en brengen we de verzendkosten vooraf bij je in rekening.

    Is een model op voorraad?



    Wij kopen in principe in op bestelling bij onze Amerikaanse leverancier.

    Om die reden is de levertijd doorgaans één tot 1½ week.



    Wanneer een artikel in onze showroom op voorraad is zal je na het selecteren van de gewenste maat of optie een voorraadindicatie zien die aangeeft hoeveel er hiervan in onze voorraad aanwezig is.

    De voorraadindicatie staat op de productpagina onder de prijs en zal er ongeveer zo uitzien:
    op voorraad

    Indien een artikel in onze eigen showroom op voorraad is verzenden wij deze binnen enkele dagen.


    Als een artikel wel leverbaar is, maar niet op voorraad is in onze eigen showroom dan staat er in de voorraadindicatie "leverbaar bij de leverancier" zoals op het volgende plaatje:


    leverbaar


    Is een artikel niet op voorraad en ook (tijdelijk) niet leverbaar bij de leverancier dan wordt dit (in de meeste gevallen*) duidelijk gemaakt doordat het artikel niet te bestellen is/niet in je winkelwagen geplaatst kan worden als je op de gewenste maat drukt. In dat geval zal deze voorraadindicatie te zien zijn:

    uitverkocht

    *Het kan voorkomen dat een bepaalde maat inmiddels is uitverkocht maar dat wij dat nog niet hebben doorgekregen. Pleaser heeft ruim 4000 verschillende artikelen in talloze kleuren en materialen en in soms wel 12 verschillende maten; krijgt dag en nacht bestellingen van handelaren over de hele wereld en legt haar prioriteit ook niet op het constant updaten van de huidige voorraad. Hoe vervelend en jammer het ook is als een artikel uitverkocht blijkt; dit is helaas niet volledig te voorkomen. Maar we doen ons uiterste best om de voorraadindicatie van Pleaser bij te houden om teleurstellingen te voorkomen.

    Als je een artikel in je winkelwagen kan toevoegen wil dit zeggen dat het artikel naar alle waarschijnlijkheid leverbaar is* bij de leverancier. De levertijd bedraagt dan ongeveer één tot 1½ week.

    Dit is ook afhankelijk van wanneer je je bestelling plaatst en of dat net voor of net na de bestelling is die wij bij de leverancier plaatsen.


    Wat zijn Pre-orders?

    Pleaser staat nooit stil en brengt (gelukkig) in een hoog tempo nieuwe stijlen uit. Zodra er een indicatie is dat nieuwe stijlen binnen een maand leverbaar zijn, plaatsen we deze alvast in onze webshop en kan je ze in de meeste gevallen ook al bestellen. Dit noemen we een Pre-Order

    Bij Pre-order modellen kan je de verwachte release(uitbreng)-datum bovenaan de productpagina, in de beschrijving en in de titel vinden. Het bestelproces is in principe hetzelfde als bij een 'normale' bestelling; maar je moet rekening houden met een langere levertijd:
    Vanaf de datum die staat aangegeven + ongeveer 1 - 1½ week.

    Een Pre-order heeft de volgende zichtbare kenmerken op een productpagina:

    pre order

     

    Let op: de levertijd is in beide gevallen dan ook langer dan 1 tot 1½ week.
    Dit is afhankelijk van wanneer artikelen daadwerkelijk (weer) leverbaar zijn bij de leverancier; én van de verzending van onze leverancier vanuit Amerika naar Nederland.
    De levertijd zal vanaf de verwachte datum ongeveer een tot anderhalve week bedragen.

    We houden je uiteraard op de hoogte van de status en verzending van je bestelling en laten het je weten als er meer informatie over je bestelling is.

    Wil je graag vóór het plaatsen van je bestelling weten of een artikel op voorraad is of wat de levertijd is, neem dan contact met ons op: info@kinky-shoes.nl




    * het kan soms voorkomen dat een model toch niet leverbaar blijkt te zijn wanneer wij deze voor je inkopen; wij zijn uiteindelijk ook afhankelijk van onze leverancier en of de huidige voorraad-aanduiding klopt. In dit geval zullen we altijd in overleg met jou een passende oplossing zoeken; we kunnen je eventueel helpen bij het uitkiezen van een ander model of een andere kleur, we kunnen kijken of wij wellicht iets in onze eigen voorraad hebben, of we kunnen voor je uitzoeken wanneer het gewenste model wel weer leverbaar is en je op een 'back order' lijst zetten; dan ontvang je het bestelde artikel zodra deze weer leverbaar is. Uiteraard krijg je ook altijd de keuze om je bestelling te annuleren, in dat geval ontvang je het betaalde bedrag terug op dezelfde wijze als dat je betaald hebt*.

    Pleaser heeft ruim 4000 verschillende artikelen in talloze kleuren en materialen en in soms wel 12 verschillende maten, krijgt dag en nacht bestellingen van handelaren over de hele wereld en legt haar prioriteit ook niet op het constant updaten van de huidige voorraad. Hoe vervelend en jammer het ook is als een artikel uitverkocht blijkt; dit is helaas niet volledig te voorkomen. Maar we doen ons uiterste best om de voorraadindicatie van Pleaser bij te houden om teleurstellingen te voorkomen of om een passende oplossing te vinden.

    *zie ons terugbetalingsbeleid voor meer informatie

    Hoe weet ik welke maat ik heb, en welke ik moet bestellen?

    Omgerekende maatvoering:

    Onze schoenen en laarzen komen uit Amerika en hebben de Amerikaanse maatvoering (1 inch = 2,54 cm). Onze Amerikaanse leverancier vermeldt zowel de US-maten (Amerikaanse schoenmaten) als omgerekende EU-maten* op de schoenendozen.

    *De West Europese maatvoering die wij in Nederland, België en overige EU-landen hanteren.

    De ervaring leert echter dat de omgerekende EU-maten die op de doos staan niet altijd juist zijn.

    Met name de grotere schoenmaten vallen veelal groter uit dan er staat vermeld op de schoenendoos. Om die reden hanteren wij bij grotere maten onze eigen omgerekende EU-maten en niet de EU-maten die op de dozen staan.

    Vanaf US-maat 12 hebben we de maatvoering wat aangepast. Wij hebben in de meeste gevallen de volgende US-maten zo omgerekend naar de juiste EU-maten:

    US-12 EU maat 42/43
    US-13 EU maat 44
    US-14 EU maat 45
    US-15 EU maat 46
    US-16 EU maat 47/48
    US-17 EU maat 48/49

    Hoe meet je je voeten op:

    Opmeten voeten

    Om de juiste maat te bepalen kun je het beste je voeten 's avonds opmeten.  Je voeten zijn,  na een hele dag lopen en staan, op dat moment van de dag namelijk het grootst.

    Uiteraard dien je bij de maatbepaling tevens rekening te houden met of je blote voeten hebt, of panty's, kousen of sokken gaat dragen in de schoenen. Wij raden je aan om liever iets ruimer, dan te klein te bestellen. Mochten de schoenen iets ruimer zitten, dan kun je dit verschil altijd nog ondervangen door een inlegzooltje of gel/foamkussen in de schoenen te doen.

    Stap 1:

    Stap 2:

    Stap 3:

    Plaats één blote voet op een vel A4-papier

    Teken met een potlood de omtrek van je voet.

    Meet met een liniaal de afstand (in centimeters) van de buitenkant van je hiel tot de bovenkant van je grote teen.

    Vervolgens kijk je in de omrekentabel om te zien welke maat gekoppeld is aan je voetlengte.

    Indien je tussen 2 maten inzit, adviseren wij meestal om bij een gesloten/dicht model, zoals een pump of gesloten laars, de maat naar boven af te ronden. Bij een open model, zoals een sandaal, waarbij de tenen en/of hak 'open' zijn, adviseren we naar beneden af te ronden.

    Bestel de maat die je normaliter draagt, wij houden al rekening met hoe een model uitvalt (groot, klein of conform de maat).

    Indien deze afwijkt van de normale omgerekende maten, informeren we je hier expliciet over in de productbeschrijving.

     

    We willen je vriendelijk vragen om niet hetzelfde artikel in verschillende maten te bestellen om vervolgens de maten die niet passen te retourneren.

    Neem liever contact met ons op zodat wij je kunnen helpen bij het bepalen van de juiste maat. Mochten de schoenen uiteindelijk toch niet passen dan kan je deze altijd omruilen voor een andere maat.

    Het is vooral zonde van de tijd en het geld om een artikel in meerdere maten te bestellen als je vooraf al weet dat een deel van die artikelen weer retour komt.

    Waar kan ik jullie maatvoering en omrekentabel vinden?

    Dit kan op de volgende twee manieren:

    Je kunt op elke pagina  (zowel op je mobiel als op een computer) aan de rechterzijde een horizontale knop vinden: Op de pagina van een product zelf kan je de omrekentabel bekijken door te klikken op "maattabel/maatvoering" boven de "Aan winkelwagen toevoegen" knop:
    Maattabel pagina's Maattabel/maatvoering

     

    Laars-afmetingen:

    De kuitomvang, schacht-omvang en schacht-hoogte van laarzen is te vinden in de tabel op een productpagina.

    In de specificatie-tabel op een productpagina is een hoop informatie over de schoenen vinden. De aangegeven afmetingen in het bovenste deel van de tabel zijn afhankelijk van de geselecteerde maat; zorg er dus voor dat je de juiste maat hebt geselecteerd om de juiste gegevens te zien.

    De tabel zal er ongeveer zo uitzien; in het bovenste deel kan je dus de kuitomvang, schacht-omvang en schacht-hoogte in centimeters vinden:

    specificatietabel

     

    Let op:

    Laat het ons weten als je zelf al rekening hebt gehouden met hoe een model uitvalt zodat het bestelde artikel niet twee maten te groot of te klein wordt ingekocht. Dit kan in de 'Speciale instructies' sectie in je winkelwagen:

    Speciale instructies winkelwagen

     

    Uiteraard mag je ons altijd om advies vragen over welke maat je nodig hebt:
    info@kinky-shoes.nl

    Schacht-omvang, -lengte en kuitomvang laarzen

    De kuitomvang, schacht-omvang en schacht-hoogte van laarzen is te vinden in de tabel op een productpagina.

    In de specificatie-tabel op een productpagina is een hoop informatie over de schoenen vinden. De aangegeven afmetingen in het bovenste deel van de tabel zijn afhankelijk van de geselecteerde maat; zorg er dus voor dat je de juiste maat hebt geselecteerd om de juiste gegevens te zien.

    De tabel zal er ongeveer zo uitzien; in het bovenste deel kan je dus de kuitomvang, schacht-omvang en schacht-hoogte in centimeters vinden:

    specificatietabel

    Is een uitverkocht product nog leverbaar?

    Het kan zijn dat jouw maat (tijdelijk) niet op voorraad is bij de leverancier. Om teleurstelling te voorkomen kan deze maat (tijdelijk) niet worden besteld. Uitverkocht wil niet per definitie zeggen 'niet meer leverbaar', in veel gevallen worden ze wel weer geproduceerd en kunnen ze besteld worden zodra onze leverancier ze binnen heeft. Neem gerust even contact met ons op over de desbetreffende schoen en maat om te informeren of- en wanneer deze weer leverbaar zijn. Wij informeren graag bij de leverancier of de door jou gewenste schoen nog te bestellen is en wanneer deze naar verwachting weer in stock komen.

    In enkele gevallen is het nog niet bekend of- en wanneer ze weer leverbaar zullen zijn, áls ze worden bij geproduceerd dan kan het nog wel drie- tot vier maanden duren voordat ze weer leverbaar zijn. Maar in de meeste gevallen zal dit enkele weken tot 2 maanden zijn, en als je geluk hebt soms nog maar een week.


    Wij kopen in principe in op bestelling bij onze Amerikaanse leverancier.

    Om die reden is de levertijd doorgaans één tot 1½ week.



    Wanneer een artikel in onze showroom op voorraad is zal je na het selecteren van de gewenste maat of optie een voorraadindicatie zien die aangeeft hoeveel er hiervan in onze voorraad aanwezig is.

    De voorraadindicatie staat op de productpagina onder de prijs en zal er ongeveer zo uitzien:
    op voorraad

    Indien een artikel in onze eigen showroom op voorraad is verzenden wij deze binnen enkele dagen.


    Als een artikel wel leverbaar is, maar niet op voorraad is in onze eigen showroom dan staat er in de voorraadindicatie "leverbaar bij de leverancier" zoals op het volgende plaatje:


    leverbaar


    Is een artikel niet op voorraad en ook (tijdelijk) niet leverbaar bij de leverancier dan wordt dit (in de meeste gevallen*) duidelijk gemaakt doordat het artikel niet te bestellen is/niet in je winkelwagen geplaatst kan worden als je op de gewenste maat drukt. In dat geval zal deze voorraadindicatie te zien zijn:

    uitverkocht

    *Het kan voorkomen dat een bepaalde maat inmiddels is uitverkocht maar dat wij dat nog niet hebben doorgekregen. Pleaser heeft ruim 4000 verschillende artikelen in talloze kleuren en materialen en in soms wel 12 verschillende maten; krijgt dag en nacht bestellingen van handelaren over de hele wereld en legt haar prioriteit ook niet op het constant updaten van de huidige voorraad. Hoe vervelend en jammer het ook is als een artikel uitverkocht blijkt; dit is helaas niet volledig te voorkomen. Maar we doen ons uiterste best om de voorraadindicatie van Pleaser bij te houden om teleurstellingen te voorkomen.

    Als je een artikel in je winkelwagen kan toevoegen wil dit zeggen dat het artikel naar alle waarschijnlijkheid leverbaar is* bij de leverancier. De levertijd bedraagt dan ongeveer één tot 1½ week.

    Dit is ook afhankelijk van wanneer je je bestelling plaatst en of dat net voor of net na de bestelling is die wij bij de leverancier plaatsen.


    Wat zijn Pre-orders?

    Pleaser staat nooit stil en brengt (gelukkig) in een hoog tempo nieuwe stijlen uit. Zodra er een indicatie is dat nieuwe stijlen binnen een maand leverbaar zijn, plaatsen we deze alvast in onze webshop en kan je ze in de meeste gevallen ook al bestellen. Dit noemen we een Pre-Order

    Bij Pre-order modellen kan je de verwachte release(uitbreng)-datum bovenaan de productpagina, in de beschrijving en in de titel vinden. Het bestelproces is in principe hetzelfde als bij een 'normale' bestelling; maar je moet rekening houden met een langere levertijd:
    Vanaf de datum die staat aangegeven + ongeveer 1 - 1½ week.

    Een Pre-order heeft de volgende zichtbare kenmerken op een productpagina:

    pre order

     

    Let op: de levertijd is in beide gevallen dan ook langer dan 1 tot 1½ week.
    Dit is afhankelijk van wanneer artikelen daadwerkelijk (weer) leverbaar zijn bij de leverancier; én van de verzending van onze leverancier vanuit Amerika naar Nederland.
    De levertijd zal vanaf de verwachte datum ongeveer een tot anderhalve week bedragen.

    We houden je uiteraard op de hoogte van de status en verzending van je bestelling en laten het je weten als er meer informatie over je bestelling is.

    Wil je graag vóór het plaatsen van je bestelling weten of een artikel op voorraad is of wat de levertijd is, neem dan contact met ons op: info@kinky-shoes.nl




    * het kan soms voorkomen dat een model toch niet leverbaar blijkt te zijn wanneer wij deze voor je inkopen; wij zijn uiteindelijk ook afhankelijk van onze leverancier en of de huidige voorraad-aanduiding klopt. In dit geval zullen we altijd in overleg met jou een passende oplossing zoeken; we kunnen je eventueel helpen bij het uitkiezen van een ander model of een andere kleur, we kunnen kijken of wij wellicht iets in onze eigen voorraad hebben, of we kunnen voor je uitzoeken wanneer het gewenste model wel weer leverbaar is en je op een 'back order' lijst zetten; dan ontvang je het bestelde artikel zodra deze weer leverbaar is. Uiteraard krijg je ook altijd de keuze om je bestelling te annuleren, in dat geval ontvang je het betaalde bedrag terug op dezelfde wijze als dat je betaald hebt*.

    Pleaser heeft ruim 4000 verschillende artikelen in talloze kleuren en materialen en in soms wel 12 verschillende maten, krijgt dag en nacht bestellingen van handelaren over de hele wereld en legt haar prioriteit ook niet op het constant updaten van de huidige voorraad. Hoe vervelend en jammer het ook is als een artikel uitverkocht blijkt; dit is helaas niet volledig te voorkomen. Maar we doen ons uiterste best om de voorraadindicatie van Pleaser bij te houden om teleurstellingen te voorkomen of om een passende oplossing te vinden. 

    *zie ons terugbetalingsbeleid voor meer informatie

    Indien er bij een artikel 'Clearance/Sale' staat dan betekent dit dat deze stijl niet meer zal worden geproduceerd. De leverancier levert alleen nog de laatste beschikbare maten die ze in voorraad hebben en wij verkopen alleen nog de laatste modellen die wij hiervan op voorraad hebben. Lees meer over wat clearance/sale producten zijn op onze pagina over Clearance producten

    We bieden geen garantie dat de maat die je besteld nog leverbaar is; soms is de voorraad ineens uitverkocht en omdat wij niet elke dag een bestelling plaatsen bij onze leverancier kan het dus zijn dat ze uitverkocht zijn voordat wij deze voor je inkopen. Hou hier dus rekening mee als je besluit een clearance/sale artikel te kopen.

    Waarom kan ik mijn maat niet bestellen?

    Het kan zijn dat jouw maat (tijdelijk) niet op voorraad is bij de leverancier. Om teleurstelling te voorkomen kan deze maat (tijdelijk) niet worden besteld.

    Uitverkocht wil niet per definitie zeggen 'niet meer leverbaar', in veel gevallen worden ze wel weer geproduceerd en kunnen ze besteld worden zodra onze leverancier ze binnen heeft. Neem gerust even contact met ons op over de desbetreffende schoen en maat om te informeren of- en wanneer deze weer leverbaar zijn. Wij informeren graag bij de leverancier of de door jou gewenste schoenen nog te bestellen zijn en wanneer deze naar verwachting weer in stock komen.


    In enkele gevallen is het nog niet bekend of- en wanneer ze weer leverbaar zullen zijn, áls ze worden bij geproduceerd dan kan het nog wel drie- tot vier maanden duren voordat ze weer leverbaar zijn. In andere gevallen zal dit enkele weken tot 2 maanden zijn, en als je geluk hebt soms nog maar een week.

    Worden er extra kosten berekend?

    Excuses, we zijn bezig met deze pagina updaten. Hier zullen snel de verzendkosten verschijnen

    Kinky-shoes rekent geen extra onverwachte kosten. Je betaald voor artikelen de prijs die staat aangegeven en voor je verzending de prijzen hieronder (of helemaal niets als je aan de voorwaarden voldoet) 

    Bij Kinky-shoes.nl verzenden we altijd verzekerd!

    Wij bieden gratis verzending** voor zendingen naar Nederland, België, Duitsland, Luxemburg, Frankrijk, Oostenrijk, Italië en Spanje:

    • Voor bestellingen van schoenen uit onze eigen voorraad
    • Voor bestellingen vanaf €130,-* 

    Wij bieden gratis verzending** voor zendingen naar Monaco, Denemarken, Polen, Tsjechië, Hongarije, Slowakije, Zweden, Letland, Estland, Portugal

    • Voor bestellingen vanaf €150,-* van schoenen uit onze eigen voorraad

      *Lees alle voorwaarden hier

         *incl. btw | excl. verzendkosten
      **
      het kan per land verschillen of we gratis verzending via PostNL of DPD bieden
      Alle vermelde prijzen zijn incl. 21% btw, tenzij anders aangegeven
      (btw-tarieven kunnen per land verschillen, daardoor kunnen de berekende verzendkosten ook afwijken van de bedragen die hierboven staan aangegeven)

      Verzenden jullie discreet? | Is de betaling discreet?

      Verzending:

      Kinky-shoes verpakt de schoenendoos/dozen discreet in een neutrale effen gekleurde kraftpapier-verpakking. Er worden geen duidelijke afzender-gegevens vermeld op het pakket, enkel afzender "K-S". Mocht je het toch liever nog neutraler hebben, gelieve dit bij je bestelling aan te geven.

      Afrekenen kan veilig bij kinky-shoes via de volgende betaalmethoden:

      • iDeal
      • Apple Pay
      • Bancontact
      • Cartes Bancaires
      • Google Pay
      • Klarna
      • Paypal
      • Shop Pay
      • Union Pay

      Credit-/Debetcard:

      • Maestro
      • Visa
      • Mastercard
      • American Express

       

      iDEAL

       Apple Pay

      bancontact

      Cartes Bancaires

      Google Pay
      Klarna
      PayPal
      Shop Pay

      Union Pay

      Creditcard

       

      Bankafschriften:

      Als je via diensten van Shopify Pay hebt betaald, zie je de naam "K-S-ORDER" in je bankafschriften.
      Bij Mollie  (iDEAL, Bancontact, Klarna, Credit Card) zie je "K-S via Mollie." 

      Wij hebben, waar dit kan, onze rekening-namen ingesteld op K-S. Hierdoor zijn de meeste betalingen en verzendingen zo discreet mogelijk. 

      Wanneer zijn jullie geopend?

      Kinky- & Party-shoes zijn webshops. 

      Enkel en alleen op afspraak is het van maandag t/m vrijdag mogelijk om schoenen te bekijken en te passen in de showroom.

      Neem dus eerst contact met ons op alvorens je naar Arnhem afreist!

      Gelieve dit ook echt te respecteren. Het kan namelijk zijn dat we:

        • niet aanwezig zijn
        • pakketten aan het wegbrengen of inpakken zijn
        • al andere afspraken hebben op dat moment, en het liefst geven we iedereen natuurlijk onze volledige aandacht.

      Respect voor ons, en voor onze klanten:

      Niet iedereen is even comfortabel met-, of gewend aan- het passen en kopen van schoenen of laarzen. Wij hebben een veelzijdig publiek en zijn zeker dol op spontane mensen, maar we zijn er ook voor een niche;
      Gespecialiseerd in  grote maten-, fetisj-, unisex-, drag-, crossdressing-, (en noem maar op-) -shoes en -boots.
      Wij bij Kinky-shoes zijn graag een veilige, prettige omgeving voor wie dat ook maar nodig heeft; en dat wordt moeilijker wanneer iemand onaangekondigd langs besluit te komen.

      We moeten in zo'n situatie sowieso een overweging maken of we je wel kúnnen helpen (hangt af van meerdere factoren: tijd, ruimte, beschikbare voorraad) en omdat het soms gewoon echt niet gelegen komt kan het ook wel eens een ongemakkelijke, vervelende situatie opleveren... En dat willen we natuurlijk voorkomen.

      Gelieve begrip en respect hiervoor te hebben en contact op te nemen voorafgaand aan een bezoek (ma-vrij):

      info@kinky-shoes.nl

      Voorraad:

      Onze voorraad bestaat voornamelijk uit geannuleerde bestellingen, geretourneerde (ongebruikte en onbeschadigde) artikelen, omgeruilde artikelen, verkeerd ingekochte- of geleverde artikelen en in enkele gevallen door ons ingekochte modellen/maten die we in onze showroom aanwezig willen hebben.

      Pleaser heeft meer dan 4000 unieke artikelen in soms wel 13 maten en 20 kleur-/materiaal- variaties. Helaas kunnen wij zo'n grote collectie bij lange na niet kwijt in onze showroom, en hebben we dus ook niet alles in onze voorraad. Als je spontaan een bezoek brengt aan de showroom is er dus ook een kans dat we niets in voorraad hebben in je maat of gewenste kleur/materiaal/stijl.

      Niet alles wat op onze website staat is fysiek aanwezig in onze showroom --> daarom hebben we ook een levertijd van 1 tot 1½ week.

      Bezoekadres (ma-vrij): Thomas J. Witteroosstraat 18 | 6827 AZ  ARNHEM

      Kan ik bij jullie langskomen om artikelen te passen of te bekijken?

      Kinky- & Party-shoes zijn webshops, ons kantoor/showroom is gevestigd in Arnhem. Het is mogelijk om bij ons schoenen te bekijken en te passen. Dit kan alléén op afspraak op maandag t/m vrijdag.

      Neem dus eerst contact met ons op alvorens je naar Arnhem afreist!

      Het kan namelijk zijn dat we niet aanwezig zijn, toevallig net pakketten aan het wegbrengen of inpakken zijn of al andere afspraken hebben op dat moment; en het liefst geven we iedereen natuurlijk onze volledige aandacht.

      Bezoekadres (ma-vrij): Thomas J. Witteroosstraat 18 | 6827 AZ  ARNHEM

      Ook hebben we (helaas) bij lange na niet alle modellen in elke maat, kleur en materiaalsoort op voorraad, informeer dus ook van tevoren of we specifieke modellen in je maat (en eventueel kleur of materiaalsoort) hebben. Mochten we niet de gewenste kleur of materiaalsoort in voorraad hebben, maar wel de juiste maat hebben liggen dan kan je natuurlijk wel langskomen om ze te passen voor de maat. Indien ze in de gewenste kleur of materiaalsoort te bestellen zijn kan je dan nog altijd de bestelling plaatsen en zullen ze voor je worden ingekocht (na bestelling en betaling)

      Kan ik het bestelde artikel afhalen in de showroom?

      Je kunt ook gratis je bestelling op afspraak bij ons afhalen in de showroom, dit kan van maandag t/m vrijdag. Kies bij het plaatsen van je bestelling voor de optie 'afhalen' en er worden geen portokosten in rekening gebracht. Je ontvangt bericht van ons wanneer het bestelde artikel/de bestelde artikelen bij ons binnen zijn; en (vanaf) wanneer je ze kan afhalen.

      We vragen je altijd om een afspraak met ons in te plannen; het kan namelijk voorkomen dat er niemand aanwezig is in de showroom en je voor een dichte deur komt te staan.

      Afhaaladres (maandag t/m vrijdag): Thomas J. Witteroosstraat 18 | 6827 AZ  ARNHEM 

      Kan ik mijn retourzending naar een antwoordnummer zenden?

      Helaas kan dit niet.

      Wij proberen onze prijzen scherp te houden en vinden het niet eerlijk om retourzendingen in onze prijzen door te rekenen, daarom betaal je als klant zelf voor de kosten voor je retourzending.

      Het is aan jou met welke vervoerder je de retourzending verzendt, maar je kunt het pakket natuurlijk ook persoonlijk bij ons kantoor in Arnhem afgeven. Gelieve hiervoor wel een afspraak te maken.

      Let op:

      • Voor het retourneren (niet omruilen) van artikelen die speciaal voor jou op bestelling uit Amerika zijn geïmporteerd brengen wij bij één artikel* €25,- importeer-/porto-/invoerrecht-kosten in mindering op het terug te betalen bedrag
        • Dit zijn de daadwerkelijke kosten die zijn gemaakt voor het inkopen.
      • Van deze €25,- zetten wij €15,- om in een shop-tegoed. Je tegoed ontvang je via de mail en is op onze website te verzilveren bij je volgende bestelling
        • Dit tegoed is vanaf de datum van uitgave 12 maanden geldig
        • Indien je retourzending niet voldoet aan onze retourvoorwaarden en wij naast de importeer-/porto-/invoerrecht-kosten ook een waardevermindering toepassen, vervalt je recht op shop-tegoed

      *Bij retournering van meerdere artikelen die wij hebben ingekocht bekijken we altijd per individuele situatie naar de kosten die zijn gemaakt. Het bedrag dat wij hierbij in mindering brengen en wat wij omzetten in shop-tegoed is dus afhankelijk van de daadwerkelijke kosten die wij hebben gemaakt.

      De kosten die wij in rekening brengen dekt enkel de kosten die zijn gemaakt voor het inkopen van de artikelen; er worden door ons zelf geen annuleringskosten of herbevoorradingskosten in rekening gebracht.

      Het in rekening brengen van deze kosten geldt bij zowel annulering van je bestelling vóórdat deze bij je wordt geleverd (maar wel al door ons is ingekocht) als bij retournering van (een deel van) de bestelling die je hebt ontvangen


      Zie onze Algemene voorwaarden en Retourbeleid voor extra informatie hierover.

      Hoe verricht ik een betaling?

      Afrekenen kan veilig bij kinky-shoes via de volgende betaalmethoden:

      • iDeal
      • Apple Pay
      • Bancontact
      • Cartes Bancaires
      • Google Pay
      • Klarna
      • Paypal
      • Shop Pay
      • Union Pay

      Credit-/Debetcard:

      • Maestro
      • Visa
      • Mastercard
      • American Express

       

      iDEAL

       Apple Pay

      bancontact

      Cartes Bancaires

      Google Pay
      Klarna
      PayPal
      Shop Pay

      Union Pay

      Creditcard

       

      Bankstorting:

      Indien je hebt gekozen voor 'Bankstorting' ontvang je een bevestiging van je bestelling per e-mail en word je vriendelijk verzocht de betaling binnen 5 dagen te voldoen. Indien de betaling niet binnen 5 dagen voldaan is, wordt de bestelling niet in behandeling genomen en komt deze te vervallen. Je ontvangt dan een annulerings-bevestiging. Handmatig overboeken kan naar:

      Bankrekeningnummer:
      NL52 ASNB 0781 2874 05
      Op naam van:
      MusiChiaLee te Arnhem
      Bij de overschrijving s.v.p. het ordernummer vermelden.

      Voor betalingen vanuit België zijn de volgende bankgegevens nodig, én je dient voor de optie "SHA" (shared) betaling te kiezen (= kosteloos).

      IBAN NL52 ASNB 0781 2874 05

      BIC ASNBNL21 

       

      Je bestelling wordt pas in behandeling genomen zodra wij je betaling hebben ontvangen. 

      ⓘ Wanneer je een foutmelding krijgt bij het bestellen

      Als een bepaalde maat wel in je winkelmandje kan worden toegevoegd maar er iets fout gaat bij de checkout, denk aan:

      • geen verzendadres kunnen invoeren
      • een foutmelding krijgen bij het invoeren van een (geldig) adres
      • geen verzendmethode kunnen kiezen
      • geen betaalmethode kunnen kiezen
      • een andere melding waardoor je je bestelling niet kan voltooien

      Neem dan contact met ons op: info@kinky-shoes.nl

      Overige vragen

      Voor overige vragen kan je contact met ons opnemen:

      info@kinky-shoes.nl

      © 2024 Kinky-shoes | typefouten en prijswijzigingen voorbehouden | Alle vermelde prijzen zijn incl. btw, tenzij anders aangegeven (btw-tarieven kunnen per land verschillen)

      Inklapbare content

      Algemene informatie

      Wij importeren speciaal voor jou uit Amerika. De gemiddelde levertijd bedraagt 1 à 1½ week (binnen Nederland) maar dit kan ook wel eens langer zijn. Hou daar dus rekening mee!

      Let op:

      • Voor het retourneren (niet omruilen) van artikelen die speciaal voor jou op bestelling uit Amerika zijn geïmporteerd brengen wij bij per artikel* €25,- importeer-/porto-/invoerrecht-kosten in mindering op het terug te betalen bedrag
        • Dit zijn de daadwerkelijke kosten die zijn gemaakt voor het inkopen.
      • Van deze €25,- zetten wij €15,- om in een shop-tegoed. 
        • Zodra wij je retourzending in goede orde hebben ontvangen, zullen wij je shop-tegoed aan je toekennen
        • Je shop-tegoed is op onze website te verzilveren bij een volgende bestelling
        • Je shop-tegoed is niet inwisselbaar voor geld
        • Je tegoed is vanaf de datum van uitgave 12 maanden geldig
        • Indien je retourzending niet voldoet aan onze retourvoorwaarden en wij naast de importeer-/porto-/invoerrecht-kosten ook waardevermindering toepassen, vervalt je recht op shop-tegoed

      *Bij retournering van meerdere artikelen die wij hebben ingekocht bekijken we altijd per individuele situatie naar de kosten die zijn gemaakt. Het bedrag dat wij hierbij in mindering brengen en wat wij omzetten in shop-tegoed is dus afhankelijk van de daadwerkelijke kosten die wij hebben gemaakt.

      De kosten die wij in rekening brengen dekt enkel de kosten die zijn gemaakt voor het inkopen van de artikelen; er worden door ons zelf geen annuleringskosten of herbevoorradingskosten in rekening gebracht.

      We brengen deze kosten in rekening wanneer je:
      1) je bestelling wenst te annuleren vóór levering maar wij de bestelde artikelen al wel voor je hebben ingekocht
      2) je bestelling met ingekochte artikelen wenst te retourneren na ontvangst

      Het in rekening brengen van deze kosten zouden we liever niet hoeven doen, maar om de door ons onnodig gemaakte kosten te dekken én om het vele onnodig retourneren te ontmoedigen is dit helaas nodig gebleken (denk aan het milieu en denk liever iets langer na voordat je iets besteld)

      Bij een enkele omruiling vanwege een verkeerde maat brengen we deze kosten niet gelijk in rekening, in onze Algemene Voorwaarden en in ons Terugbetalings- & Retourbeleid kan je hier meer over lezen.

      Contact

      E-mail:

      info@kinky-shoes.nl

      Adres:
      (bezoek alleen op afspraak van maandag t/m vrijdag)

      Kinky-shoes & Party-shoes

      Thomas J. Witteroosstraat 18

      6827 AZ Arnhem (NL)

      KvK 743 520 16 |  BTW-id NL 002 366 589 B32

      Maatvoering

      Omgerekende maatvoering:

      Onze schoenen en laarzen komen uit Amerika en hebben de Amerikaanse maatvoering (1 inch = 2,54 cm). Onze Amerikaanse leverancier vermeldt zowel de US-maten (Amerikaanse schoenmaten) als omgerekende EU-maten* op de schoenendozen.

      *De West Europese maatvoering die wij in Nederland, België en overige EU-landen hanteren.

      De ervaring leert echter dat de omgerekende EU-maten die op de doos staan niet altijd juist zijn.
      Met name de grotere schoenmaten vallen veelal groter uit dan er staat vermeld op de schoenendoos. Om die reden hanteren wij bij grotere maten onze eigen omgerekende EU-maten en niet de EU-maten die op de dozen staan.

      Bestel de maat die je normaliter draagt, wij houden al rekening met hoe een model uitvalt (groot, klein of conform de maat).

      Indien deze afwijkt van de normale omgerekende maten, informeren we je hier expliciet over in de productbeschrijving.

       

      Hoe bereken ik de juiste maat voor mij?

      Bekijk hoe je je maat kan berekenen aan de hand van een omrekentabel op onze informatie pagina: "Hoe weet ik welke maat ik heb, en welke ik moet bestellen?"

      Indien je tussen 2 maten inzit, adviseren wij meestal om bij een gesloten/dicht model, zoals een pump of gesloten laars, de maat naar boven af te ronden. Bij een open model, zoals een sandaal, waarbij de tenen en/of hak 'open' zijn, adviseren we naar beneden af te ronden.

       

      Wel willen we je vriendelijk vragen om niet hetzelfde artikel in verschillende maten te bestellen om vervolgens de maten die niet passen te retourneren.

      Maar --> Neem liever contact met ons op zodat wij je kunnen helpen bij het bepalen van de juiste maat. Mochten de schoenen uiteindelijk toch niet passen dan kan je deze altijd omruilen voor een andere maat.

      Het is vooral zonde van jouw en onze tijd en het geld om een artikel in meerdere maten te bestellen als je vooraf al weet dat een deel van die artikelen weer retour komt.

       

      Wat als ik een specifieke US-maat wil bestellen?

      Mocht je graag een specifieke US-maat willen bestellen omdat je weet welke Pleaser US-maat jij hebt, dan kan dit uiteraard: kies in dat geval voor de maat-optie waarin de US-maat staat die jij nodig hebt.

      Wij kopen altijd de US-maat die staat aangegeven in de maat-opties zoals in het volgende voorbeeld:

      Maat

      Vanaf US-maat 12 hebben we de maatvoering wat aangepast. Zo is:

      • US-12 -> EU-maat 42/43;
      • US-13 -> EU-maat 44;
      • US-14 -> EU-maat 45 enzovoorts.

      Bekijk hoe je je maat kan berekenen aan de hand van een omrekentabel op onze informatie pagina: "Hoe weet ik welke maat ik heb, en welke ik moet bestellen?"

      Uiteraard mag je ons altijd om advies vragen over welke maat je nodig hebt: info@kinky-shoes.nl

      Waar kan ik jullie maatvoering en omrekentabel vinden?

      Dit kan op de volgende twee manieren:

      Je kunt op elke pagina  (zowel op je mobiel als op een computer) aan de rechterzijde een horizontale knop vinden: Op de pagina van een product zelf kan je de omrekentabel bekijken door te klikken op "maattabel/maatvoering" boven de "Aan winkelwagen toevoegen" knop:
      Maattabel pagina's Maattabel/maatvoering

       

      Laars-afmetingen:

      We zijn bezig met het invoeren van de afmetingen van alle laarzen per maat zodat je in één oogopslag kan zien wat de kuitomvang, schacht-omvang en schacht-lengte/hoogte is van de geselecteerde maat. 

      Door de grote hoeveelheid laarzen in alle beschikbare maten duurt het eventjes voordat dit allemaal is ingevoerd, dus tot die tijd kan je de afmetingen in de Laars kuit-/schacht-omvang data sheet  opzoeken. Voor de uitleg hoe je dit doet; bekijk onze uitlegpagina

      Let op:

      Laat het ons weten als je zelf al rekening hebt gehouden met hoe een model uitvalt zodat het bestelde artikel niet twee maten te groot of te klein wordt ingekocht. Dit kan in de 'Speciale instructies' sectie in je winkelwagen:

      Speciale instructies winkelwagen

       

      Uiteraard mag je ons altijd om advies vragen over welke maat je nodig hebt:
      info@kinky-shoes.nl