Over Clearance/Sale van Pleaser

Als een model in Clearance/Sale gaat bij Pleaser, heeft Pleaser besloten het model niet meer te produceren en alleen nog de laatste beschikbare maten die ze in voorraad hebben te verkopen; mééstal met een lekkere korting (maar dit is niet áltijd het geval.)

Helaas kan ik voor clearance/sale modellen geen optimale kwaliteit of leverbaarheid meer garanderen (en ik heb helaas ook geen garantie meer bij Pleaser) wanneer ik ze nog moet inkopen.

Clearance/Sale modellen (uitverkoop- / afgeprijsde modellen) hebben een garantietermijn van 2 maanden.

In de webshop kom je verschillende categorieën Sale-producten in de Sale-collectie tegen:

1) Clearance/Sale artikelen die niet in eigen voorraad aanwezig zijn en dus nog moeten worden ingekocht bij Pleaser
2) Clearance/Sale artikelen uit eigen voorraad; dus ongebruikte artikelen die met korting worden verkocht omdat ze uit de collectie gaan/zijn.
3) Artikelen die vanwege waardevermindering of overstock met korting worden verkocht
4) Overige afgeprijsde artikelen

 

1) Clearance/Sale artikelen die nog moeten worden ingekocht bij Pleaser

Helaas kan ik voor clearance/sale modellen geen optimale kwaliteit of leverbaarheid meer garanderen (en ik heb helaas ook geen garantie meer bij Pleaser) wanneer ik ze nog moet inkopen.

Ik kan nooit garanderen dat Sale-modellen nog leverbaar zijn wanneer je deze hebt besteld omdat dit uiteindelijk afhankelijk is van de voorraad bij Pleaser.
OP = OP!

Hou er dus rekening mee dat er ook een kans is dat ik je helaas zal moeten teleurstellen wanneer een model uitverkocht blijkt te zijn als ik mijn bestelling plaats. Ik kan je uiteraard altijd nog helpen bij het eventueel zoeken naar een ander (vergelijkbaar) model; hou wel rekening met een mogelijk prijsverschil.

Als ik je niet kan helpen bij het vinden van een vervangend artikel dan kan je uiteraard gewoon je geld terugkrijgen!

(En nee: ik geef geen extra korting ter compensatie voor het model die uitverkocht blijkt te zijn. Dat risico is er nu eenmaal. Sorry!)

Modellen die in clearance/sale zijn die nog moeten worden ingekocht zijn te herkennen aan de volgende kenmerken:

  • In tegenstelling tot modellen die ik wel in eigen voorraad hebben liggen (zie hieronder) staat er bij deze modellen géén maat in de titel of "maat op voorraad: ..."in de beschrijving aangegeven.
  • In de voorraadindicatie staat "Leverbaar bij de leverancier"
  • De verwachte levertijd is in dit geval ook 1 - 1½ week
  • In de productfoto staat in de linker bovenhoek een "Clearance/Sale" label
Let op:

Artikelen die nog moeten worden ingekocht hebben dus ook de gebruikelijke één tot 1½ week levertijd!

 

2) Clearance/Sale uit onze eigen voorraad 

Omdat ik geen kwaliteit of leverbaarheid kan garanderen wanneer ik modellen die in Clearance/Sale zijn bij Pleaser nog moet inkopen, kan je ervoor kiezen te zoeken naar een sale model die ik zelf op voorraad heb en die ik dus zelf fysiek heb kunnen beoordelen op kwaliteit.

Clearance/Sale artikelen uit eigen voorraad zijn te herkennen aan de volgende kenmerken:

  • In de productfoto is een "Clearance/Sale" label te zien
  • Als er één variant van een model in mijn eigen voorraad aanwezig is, staat er in de titel van het model een maat aangegeven, in het voorbeeld hierboven dus:
    [Maat 39 | US-9]
  • Als er nog meerdere varianten van een model te koop zijn maar er is wel een variant op voorraad, kan je dit zien in de beschrijving, en wanneer je op de gewenste maat klikt zie je in de voorraadindicatie "op voorraad in de showroom" zoals in het voorbeeld hieronder:

Als de gewenste maat in de webshop niet aanwezig is of als je deze niet kunt selecteren/bestellen, dan is deze helaas niet meer te koop en ook niet meer leverbaar.

Alle Clearance/Sale modellen zijn in de Sale-collectie te vinden.

 

3) Artikelen die vanwege waardevermindering of overstock met korting worden verkocht:

Overstock:

Als ik van een model te veel voorraad heb liggen of gewoon zin heb om een model iets af te prijzen omdat ik deze niet onnodig lang in mijn voorraad wil laten liggen (want dat is zonde!) kan ik besluiten deze met een leuke korting te verkopen. Dit zullen dus modellen zijn die normaliter niet met korting worden verkocht; de korting geldt dan ook alléén voor de variant/maat die staat aangegeven als 'op voorraad'. Andere maten van datzelfde model die ik niet op voorraad heb, zullen dan ook niet met korting worden verkocht.

Waardevermindering:

In de Sale-collectie staan ook soms artikelen die wegens waardevermindering* met korting worden verkocht. Dit kunnen ook artikelen zijn die nog wel worden geproduceerd door Pleaser, en normaliter dus niet met korting worden verkocht, maar om verschillende redenen (die je hieronder kan vinden) met korting worden verkocht.

Ik verkoop natuurlijk alleen artikelen die, ondanks dat er waardevermindering is toegepast:

- veilig zijn
- werken (dus goed functioneren, kunnen worden gebruikt zoals ze bedoeld zijn)
- naar verwachting zijn (lees wel altijd de toelichting in de beschrijving en bekijk indien van toepassing de foto's bij de toelichting om te zien wat je kan verwachten)
- nog steeds onder de clearance/sale garantie vallen (indien er uitzonderingen zijn op de garantie, zullen deze ook duidelijk gecommuniceerd worden)

*Waardevermindering kan zijn:
- lichte beschadiging(en) aan de verpakking
- lichte beschadiging(en) aan het artikel zelf
- het ontbreken van onderdelen of verpakkingsmateriaal
(bijvoorbeeld bijbehorende veters, verwisselbare onderdelen of de schoenendoos)
- geretourneerde artikelen die niet meer 'als nieuw' kunnen worden verkocht omdat deze gebruikerssporen bevatten of duidelijk zichtbare beschadigingen hebben
- geretourneerde artikelen die waren beschadigd, maar die ik (professioneel) heb laten herstellen
- artikelen die niet meer in 'nieuwstaat' zijn omdat ze een tijd(je) in de doos hebben gelegen

Ik zal  bij afgeprijsde artikelen altijd duidelijk vermelden wanneer deze afgeprijsd zijn met waardevermindering, daarbij ook de reden van de waardevermindering toelichten in de beschrijving en indien van toepassing duidelijke foto's plaatsen van eventuele beschadigingen of foto's van het ontbreken van onderdelen -> die dus niet op de foto aanwezig zullen zijn... ;)

 

4) Overige artikelen met korting:

Heel zeldzaam verkoop ik ook wel eens artikelen die niet meer functioneren 'zoals ze bedoeld zijn', maar wellicht nog wel voor andere doeleinden gebruikt kunnen worden. Dit doe ik omdat ik het zonde zou vinden als 'bruikbare' materialen worden weggegooid en omdat ik je de mogelijkheid wil bieden om misschien nog een leuk tweede leven aan het product te geven. In de meeste gevallen zal de prijs dan ook zodanig laag zijn en enkel dienen om de onkosten te dekken**. Veelal doneer ik dit soort artikelen aan bijvoorbeeld kunst- of mode-opleidingen of aan locale upcycle workshops/activiteiten, maar soms plaats ik deze ook op de site.

Artikelen die hieronder vallen zijn bijvoorbeeld:
Showroom-modellen (die ik hier voor de show had staan) die decoratief gebruikt kunnen worden maar niet meer veilig zijn om als schoenen te gebruiken; (showroom) modellen waarvan ik, om welke gekke reden dan ook, misschien nog maar één schoen heb, of bijvoorbeeld kapotte schoenen die als decoratie(onderdeel) gebruikt kunnen worden of waarvan het materiaal gebruikt kan worden. Hierbij zal dit wederom duidelijk vermeld zijn, en zal de prijs uiteraard zodanig laag zijn dat je kan verwachten dat het geen bruikbare schoenen zijn.

**Er zullen wel verzendkosten in rekening worden gebracht als je deze niet zelf kan ophalen in de showroom. 

Let op: voor deze laatste categorie; "Overige Artikelen", is er geen retourrecht.

Zie ook onze algemene voorwaarden en terugbetalings- en retourbeleid.

 

 

Informatie over wat Clearance/Sale van Pleaser inhoudt

Als een model in Clearance/Sale gaat bij Pleaser, heeft Pleaser besloten het model niet meer te produceren en alleen nog de laatste beschikbare maten die ze in voorraad hebben te verkopen; mééstal met korting (maar dit is niet áltijd het geval.)

Helaas kan ik voor clearance/sale modellen geen optimale kwaliteit of leverbaarheid meer garanderen (en ik heb helaas ook geen garantie meer bij Pleaser) wanneer ik ze nog moet inkopen. Dat wij je deze garantie niet kunnen bieden komt mede door het volgende:

Wanneer een model in Clearance/Sale is kan ik helaas niet garanderen dat ze nog leverbaar zijn omdat ik te maken heb met een tijdsverschil met de leverancier, en omdat ik 1x per week een bestelling plaats. De actuele voorraad-indicatie van Pleaser kan daardoor niet meer helemaal 'actueel' blijken te zijn wanneer ik de bestelling plaats, of een andere importeur heeft misschien nét een hele Sale-voorraad in één keer opgekocht.

Ook zijn modellen die in Clearance/Sale gaan in sommige gevallen al een aantal jaar in de collectie (geweest); ondanks dat Pleaser modellen vaker laat produceren kan het toch voorkomen dat een bepaald model al lang in het magazijn van de leverancier ligt. Nu levert dat niet altijd direct een probleem op; maar omdat de meeste (niet dierlijke) materialen na verloop van tijd toch afnemen in kwaliteit is de kans groter dat ze niet bestand zullen zijn tegen het plotse klimaatverschil. Vooral door de luchtvochtigheid in Nederland komt het helaas wel eens voor dat het materiaal bij aankomst niet meer helemaal goed blijkt of er gek uitziet, en soms zelfs al beschadigd is of tekenen van vergankelijkheid begint te vertonen.

Inklapbare content

Algemene informatie

Wij importeren speciaal voor jou uit Amerika. De gemiddelde levertijd bedraagt 1 à 1½ week (binnen Nederland) maar dit kan ook wel eens langer zijn. Hou daar dus rekening mee!

Let op:

  • Voor het retourneren (niet omruilen) van artikelen die speciaal voor jou op bestelling uit Amerika zijn geïmporteerd brengen wij bij per artikel* €25,- importeer-/porto-/invoerrecht-kosten in mindering op het terug te betalen bedrag
    • Dit zijn de daadwerkelijke kosten die zijn gemaakt voor het inkopen.
  • Van deze €25,- zetten wij €15,- om in een shop-tegoed. 
    • Zodra wij je retourzending in goede orde hebben ontvangen, zullen wij je shop-tegoed aan je toekennen
    • Je shop-tegoed is op onze website te verzilveren bij een volgende bestelling
    • Je shop-tegoed is niet inwisselbaar voor geld
    • Je tegoed is vanaf de datum van uitgave 12 maanden geldig
    • Indien je retourzending niet voldoet aan onze retourvoorwaarden en wij naast de importeer-/porto-/invoerrecht-kosten ook waardevermindering toepassen, vervalt je recht op shop-tegoed

*Bij retournering van meerdere artikelen die wij hebben ingekocht bekijken we altijd per individuele situatie naar de kosten die zijn gemaakt. Het bedrag dat wij hierbij in mindering brengen en wat wij omzetten in shop-tegoed is dus afhankelijk van de daadwerkelijke kosten die wij hebben gemaakt.

De kosten die wij in rekening brengen dekt enkel de kosten die zijn gemaakt voor het inkopen van de artikelen; er worden door ons zelf geen annuleringskosten of herbevoorradingskosten in rekening gebracht.

We brengen deze kosten in rekening wanneer je:
1) je bestelling wenst te annuleren vóór levering maar wij de bestelde artikelen al wel voor je hebben ingekocht
2) je bestelling met ingekochte artikelen wenst te retourneren na ontvangst

Het in rekening brengen van deze kosten zouden we liever niet hoeven doen, maar om de door ons onnodig gemaakte kosten te dekken én om het vele onnodig retourneren te ontmoedigen is dit helaas nodig gebleken (denk aan het milieu en denk liever iets langer na voordat je iets besteld)

Bij een enkele omruiling vanwege een verkeerde maat brengen we deze kosten niet gelijk in rekening, in onze Algemene Voorwaarden en in ons Terugbetalings- & Retourbeleid kan je hier meer over lezen.

Contact

E-mail:

info@kinky-shoes.nl

Adres:
(bezoek alleen op afspraak van maandag t/m vrijdag)

Kinky-shoes & Party-shoes

Thomas J. Witteroosstraat 18

6827 AZ Arnhem (NL)

KvK 743 520 16 |  BTW-id NL 002 366 589 B32

Maatvoering

Omgerekende maatvoering:

Onze schoenen en laarzen komen uit Amerika en hebben de Amerikaanse maatvoering (1 inch = 2,54 cm). Onze Amerikaanse leverancier vermeldt zowel de US-maten (Amerikaanse schoenmaten) als omgerekende EU-maten* op de schoenendozen.

*De West Europese maatvoering die wij in Nederland, België en overige EU-landen hanteren.

De ervaring leert echter dat de omgerekende EU-maten die op de doos staan niet altijd juist zijn.
Met name de grotere schoenmaten vallen veelal groter uit dan er staat vermeld op de schoenendoos. Om die reden hanteren wij bij grotere maten onze eigen omgerekende EU-maten en niet de EU-maten die op de dozen staan.

Bestel de maat die je normaliter draagt, wij houden al rekening met hoe een model uitvalt (groot, klein of conform de maat).

Indien deze afwijkt van de normale omgerekende maten, informeren we je hier expliciet over in de productbeschrijving.

 

Hoe bereken ik de juiste maat voor mij?

Bekijk hoe je je maat kan berekenen aan de hand van een omrekentabel op onze informatie pagina: "Hoe weet ik welke maat ik heb, en welke ik moet bestellen?"

Indien je tussen 2 maten inzit, adviseren wij meestal om bij een gesloten/dicht model, zoals een pump of gesloten laars, de maat naar boven af te ronden. Bij een open model, zoals een sandaal, waarbij de tenen en/of hak 'open' zijn, adviseren we naar beneden af te ronden.

 

Wel willen we je vriendelijk vragen om niet hetzelfde artikel in verschillende maten te bestellen om vervolgens de maten die niet passen te retourneren.

Maar --> Neem liever contact met ons op zodat wij je kunnen helpen bij het bepalen van de juiste maat. Mochten de schoenen uiteindelijk toch niet passen dan kan je deze altijd omruilen voor een andere maat.

Het is vooral zonde van jouw en onze tijd en het geld om een artikel in meerdere maten te bestellen als je vooraf al weet dat een deel van die artikelen weer retour komt.

 

Wat als ik een specifieke US-maat wil bestellen?

Mocht je graag een specifieke US-maat willen bestellen omdat je weet welke Pleaser US-maat jij hebt, dan kan dit uiteraard: kies in dat geval voor de maat-optie waarin de US-maat staat die jij nodig hebt.

Wij kopen altijd de US-maat die staat aangegeven in de maat-opties zoals in het volgende voorbeeld:

Maat

Vanaf US-maat 12 hebben we de maatvoering wat aangepast. Zo is:

  • US-12 -> EU-maat 42/43;
  • US-13 -> EU-maat 44;
  • US-14 -> EU-maat 45 enzovoorts.

Bekijk hoe je je maat kan berekenen aan de hand van een omrekentabel op onze informatie pagina: "Hoe weet ik welke maat ik heb, en welke ik moet bestellen?"

Uiteraard mag je ons altijd om advies vragen over welke maat je nodig hebt: info@kinky-shoes.nl

Waar kan ik jullie maatvoering en omrekentabel vinden?

Dit kan op de volgende twee manieren:

Je kunt op elke pagina  (zowel op je mobiel als op een computer) aan de rechterzijde een horizontale knop vinden: Op de pagina van een product zelf kan je de omrekentabel bekijken door te klikken op "maattabel/maatvoering" boven de "Aan winkelwagen toevoegen" knop:
Maattabel pagina's Maattabel/maatvoering

 

Laars-afmetingen:

We zijn bezig met het invoeren van de afmetingen van alle laarzen per maat zodat je in één oogopslag kan zien wat de kuitomvang, schacht-omvang en schacht-lengte/hoogte is van de geselecteerde maat. 

Door de grote hoeveelheid laarzen in alle beschikbare maten duurt het eventjes voordat dit allemaal is ingevoerd, dus tot die tijd kan je de afmetingen in de Laars kuit-/schacht-omvang data sheet  opzoeken. Voor de uitleg hoe je dit doet; bekijk onze uitlegpagina

Let op:

Laat het ons weten als je zelf al rekening hebt gehouden met hoe een model uitvalt zodat het bestelde artikel niet twee maten te groot of te klein wordt ingekocht. Dit kan in de 'Speciale instructies' sectie in je winkelwagen:

Speciale instructies winkelwagen

 

Uiteraard mag je ons altijd om advies vragen over welke maat je nodig hebt:
info@kinky-shoes.nl