Over Clearance/Sale van Pleaser

Als een model in Clearance/Sale gaat bij Pleaser, heeft Pleaser besloten het model niet meer te produceren en alleen nog de laatste beschikbare maten die ze in voorraad hebben te verkopen; mééstal met korting (maar dit is niet áltijd het geval.)

Wij kunnen helaas geen kwaliteit of leverbaarheid garanderen (en hebben helaas ook geen recht meer op garantie bij Pleaser) wanneer we modellen die in Clearance/Sale zijn bij Pleaser nog moeten inkopen. Daarom proberen we (ondanks de vaak aantrekkelijke korting) de Clearance/Sale modellen van Pleaser die nog 'nieuw' op bestelling moeten worden ingekocht te minimaliseren en vooral nog modellen die in Clearance/Sale zijn gegaan te verkopen die die wij in onze eigen voorraad hebben liggen (natuurlijk óók met korting!)

Clearance/Sale modellen (uitverkoop- / afgeprijsde modellen) hebben een garantietermijn van 2 maanden.

Wij hebben in onze webshop verschillende categorieën Sale-producten in onze Sale-collectie. Deze informatie betreft clearance/sale artikelen van categorie 1:

1) Clearance/Sale artikelen die wij niet in onze eigen voorraad hebben en die we nog moeten inkopen bij Pleaser
2) Clearance/Sale artikelen uit onze eigen voorraad; dus ongebruikte artikelen die met korting worden verkocht omdat ze uit de collectie gaan/zijn.
3) Artikelen die vanwege waardevermindering of overstock met korting worden verkocht
4) Overige afgeprijsde artikelen

 

1) Clearance/Sale artikelen die we nog moeten inkopen bij Pleaser

Wij kunnen helaas geen kwaliteit of leverbaarheid garanderen (en hebben helaas ook geen recht meer op garantie bij Pleaser) wanneer we modellen die in Clearance/Sale zijn bij Pleaser nog moeten inkopen. Daarom proberen we (ondanks de vaak aantrekkelijke korting) de Clearance/Sale modellen van Pleaser die nog 'nieuw' op bestelling moeten worden ingekocht te minimaliseren.

Toch zullen we enkele modellen die in clearance/sale zijn nog wel verkopen, maar ook hier geldt: we kunnen nooit garanderen dat ze nog leverbaar zijn als je ze bij ons besteld omdat dit afhankelijk is van de voorraad bij Pleaser. OP = OP!

Hou er dus rekening mee dat er ook een kans is dat we je helaas moeten teleurstellen wanneer een model uitverkocht blijkt te zijn. We kunnen je uiteraard altijd nog helpen bij het eventueel zoeken naar een ander (vergelijkbaar) model; maar hierdoor kan er wel een prijsverschil ontstaan die zal moeten worden verrekend.

Als we je niet kunnen helpen bij het vinden van een vervangend artikel dan kan je uiteraard gewoon je geld terugkrijgen!

(En nee: we geven geen extra korting omdat een model uitverkocht blijkt te zijn, sorry!)

Modellen die in clearance/sale zijn die wij nog moeten inkopen zijn te herkennen aan de volgende kenmerken:

  • In tegenstelling tot modellen die wij wel in onze voorraad hebben liggen (zie hieronder) staat er bij deze modellen géén maat in de titel aangegeven.
  • In de voorraadindicatie staat "Leverbaar bij de leverancier"
  • De verwachte levertijd is in dit geval ook 1 - 1½ week
  • Het product is (meestal) afgeprijsd
  • In de productfoto staat in de linker bovenhoek een "Clearance/Sale" label
Let op:

Artikelen die we nog moeten inkopen hebben dus ook de gebruikelijke één tot 1½ week levertijd.

 

 

Informatie over wat Clearance/Sale van Pleaser inhoudt

Als een model in Clearance/Sale gaat bij Pleaser, heeft Pleaser besloten het model niet meer te produceren en alleen nog de laatste beschikbare maten die ze in voorraad hebben te verkopen; mééstal met korting (maar dit is niet áltijd het geval.)

Wij kunnen helaas geen kwaliteit of leverbaarheid garanderen wanneer modellen in Clearance/Sale zijn. Daarom halen wij de meeste Clearance/Sale modellen uit de verkoop. Dat wij je deze garantie niet kunnen bieden komt mede door het volgende:

Wanneer een model in Clearance/Sale is kunnen wij helaas niet garanderen dat ze nog leverbaar zijn omdat we te maken hebben met een tijdsverschil met de leverancier. De actuele voorraad-indicatie van Pleaser kan daardoor niet meer helemaal 'actueel' blijken te zijn, of een andere importeur heeft misschien nét een hele Sale-voorraad in een keer opgekocht.

Ook zijn modellen die in Clearance/Sale gaan in sommige gevallen al een aantal jaar in de collectie (geweest); ondanks dat Pleaser modellen vaker laat produceren kan het toch voorkomen dat een bepaald model al lang in het magazijn van de leverancier ligt. Nu levert dat niet altijd direct een probleem op; maar omdat de meeste (niet dierlijke) materialen na verloop van tijd toch afnemen in kwaliteit is de kans groter dat ze niet bestand zijn tegen het plotse klimaatverschil. Vooral door de luchtvochtigheid in Nederland komt het helaas wel eens voor dat het materiaal bij aankomst niet meer helemaal goed blijkt, en soms zelfs al beschadigd is of tekenen van vergankelijkheid begint te vertonen.

Wij willen het risico hierop natuurlijk zo laag mogelijk houden omdat wij kwaliteit absoluut belangrijk vinden én omdat wij je de mogelijke teleurstelling willen onthouden.

Inklapbare content

Algemene informatie

Wij importeren speciaal voor jou uit Amerika. De gemiddelde levertijd bedraagt 1 à 1½ week (binnen Nederland) maar dit kan ook wel eens langer zijn. Hou daar dus rekening mee!

Let op:

  • Voor het retourneren (niet omruilen) van artikelen die speciaal voor jou op bestelling uit Amerika zijn geïmporteerd brengen wij bij per artikel* €25,- importeer-/porto-/invoerrecht-kosten in mindering op het terug te betalen bedrag
    • Dit zijn de daadwerkelijke kosten die zijn gemaakt voor het inkopen.
  • Van deze €25,- zetten wij €15,- om in een shop-tegoed. 
    • Zodra wij je retourzending in goede orde hebben ontvangen, zullen wij je shop-tegoed aan je toekennen
    • Je shop-tegoed is op onze website te verzilveren bij een volgende bestelling
    • Je shop-tegoed is niet inwisselbaar voor geld
    • Je tegoed is vanaf de datum van uitgave 12 maanden geldig
    • Indien je retourzending niet voldoet aan onze retourvoorwaarden en wij naast de importeer-/porto-/invoerrecht-kosten ook waardevermindering toepassen, vervalt je recht op shop-tegoed

*Bij retournering van meerdere artikelen die wij hebben ingekocht bekijken we altijd per individuele situatie naar de kosten die zijn gemaakt. Het bedrag dat wij hierbij in mindering brengen en wat wij omzetten in shop-tegoed is dus afhankelijk van de daadwerkelijke kosten die wij hebben gemaakt.

De kosten die wij in rekening brengen dekt enkel de kosten die zijn gemaakt voor het inkopen van de artikelen; er worden door ons zelf geen annuleringskosten of herbevoorradingskosten in rekening gebracht.

We brengen deze kosten in rekening wanneer je:
1) je bestelling wenst te annuleren vóór levering maar wij de bestelde artikelen al wel voor je hebben ingekocht
2) je bestelling met ingekochte artikelen wenst te retourneren na ontvangst

Het in rekening brengen van deze kosten zouden we liever niet hoeven doen, maar om de door ons onnodig gemaakte kosten te dekken én om het vele onnodig retourneren te ontmoedigen is dit helaas nodig gebleken (denk aan het milieu en denk liever iets langer na voordat je iets besteld)

Bij een enkele omruiling vanwege een verkeerde maat brengen we deze kosten niet gelijk in rekening, in onze Algemene Voorwaarden en in ons Terugbetalings- & Retourbeleid kan je hier meer over lezen.

Contact

E-mail:

info@kinky-shoes.nl

Adres:
(bezoek alleen op afspraak van maandag t/m vrijdag)

Kinky-shoes & Party-shoes

Thomas J. Witteroosstraat 18

6827 AZ Arnhem (NL)

KvK 743 520 16 |  BTW-id NL 002 366 589 B32

Maatvoering

Omgerekende maatvoering:

Onze schoenen en laarzen komen uit Amerika en hebben de Amerikaanse maatvoering (1 inch = 2,54 cm). Onze Amerikaanse leverancier vermeldt zowel de US-maten (Amerikaanse schoenmaten) als omgerekende EU-maten* op de schoenendozen.

*De West Europese maatvoering die wij in Nederland, België en overige EU-landen hanteren.

De ervaring leert echter dat de omgerekende EU-maten die op de doos staan niet altijd juist zijn.
Met name de grotere schoenmaten vallen veelal groter uit dan er staat vermeld op de schoenendoos. Om die reden hanteren wij bij grotere maten onze eigen omgerekende EU-maten en niet de EU-maten die op de dozen staan.

Bestel de maat die je normaliter draagt, wij houden al rekening met hoe een model uitvalt (groot, klein of conform de maat).

Indien deze afwijkt van de normale omgerekende maten, informeren we je hier expliciet over in de productbeschrijving.

 

Hoe bereken ik de juiste maat voor mij?

Bekijk hoe je je maat kan berekenen aan de hand van een omrekentabel op onze informatie pagina: "Hoe weet ik welke maat ik heb, en welke ik moet bestellen?"

Indien je tussen 2 maten inzit, adviseren wij meestal om bij een gesloten/dicht model, zoals een pump of gesloten laars, de maat naar boven af te ronden. Bij een open model, zoals een sandaal, waarbij de tenen en/of hak 'open' zijn, adviseren we naar beneden af te ronden.

 

Wel willen we je vriendelijk vragen om niet hetzelfde artikel in verschillende maten te bestellen om vervolgens de maten die niet passen te retourneren.

Maar --> Neem liever contact met ons op zodat wij je kunnen helpen bij het bepalen van de juiste maat. Mochten de schoenen uiteindelijk toch niet passen dan kan je deze altijd omruilen voor een andere maat.

Het is vooral zonde van jouw en onze tijd en het geld om een artikel in meerdere maten te bestellen als je vooraf al weet dat een deel van die artikelen weer retour komt.

 

Wat als ik een specifieke US-maat wil bestellen?

Mocht je graag een specifieke US-maat willen bestellen omdat je weet welke Pleaser US-maat jij hebt, dan kan dit uiteraard: kies in dat geval voor de maat-optie waarin de US-maat staat die jij nodig hebt.

Wij kopen altijd de US-maat die staat aangegeven in de maat-opties zoals in het volgende voorbeeld:

Maat

Vanaf US-maat 12 hebben we de maatvoering wat aangepast. Zo is:

  • US-12 -> EU-maat 42/43;
  • US-13 -> EU-maat 44;
  • US-14 -> EU-maat 45 enzovoorts.

Bekijk hoe je je maat kan berekenen aan de hand van een omrekentabel op onze informatie pagina: "Hoe weet ik welke maat ik heb, en welke ik moet bestellen?"

Uiteraard mag je ons altijd om advies vragen over welke maat je nodig hebt: info@kinky-shoes.nl

Waar kan ik jullie maatvoering en omrekentabel vinden?

Dit kan op de volgende twee manieren:

Je kunt op elke pagina  (zowel op je mobiel als op een computer) aan de rechterzijde een horizontale knop vinden: Op de pagina van een product zelf kan je de omrekentabel bekijken door te klikken op "maattabel/maatvoering" boven de "Aan winkelwagen toevoegen" knop:
Maattabel pagina's Maattabel/maatvoering

 

Laars-afmetingen:

We zijn bezig met het invoeren van de afmetingen van alle laarzen per maat zodat je in één oogopslag kan zien wat de kuitomvang, schacht-omvang en schacht-lengte/hoogte is van de geselecteerde maat. 

Door de grote hoeveelheid laarzen in alle beschikbare maten duurt het eventjes voordat dit allemaal is ingevoerd, dus tot die tijd kan je de afmetingen in de Laars kuit-/schacht-omvang data sheet  opzoeken. Voor de uitleg hoe je dit doet; bekijk onze uitlegpagina

Let op:

Laat het ons weten als je zelf al rekening hebt gehouden met hoe een model uitvalt zodat het bestelde artikel niet twee maten te groot of te klein wordt ingekocht. Dit kan in de 'Speciale instructies' sectie in je winkelwagen:

Speciale instructies winkelwagen

 

Uiteraard mag je ons altijd om advies vragen over welke maat je nodig hebt:
info@kinky-shoes.nl