Deze stijl wordt niet meer geproduceerd. OP = OP

Als een model in Clearance/Sale gaat bij Pleaser, heeft Pleaser besloten het model niet meer te produceren en alleen nog de laatste beschikbare maten die ze in voorraad hebben te verkopen; mééstal met korting (maar dit is niet áltijd het geval.)

Wij kunnen helaas geen kwaliteit of leverbaarheid garanderen (en hebben helaas ook geen recht meer op garantie bij Pleaser) wanneer we modellen die in Clearance/Sale zijn bij Pleaser nog moeten inkopen. Daarom proberen we (ondanks de vaak aantrekkelijke korting) de Clearance/Sale modellen van Pleaser die nog 'nieuw' op bestelling moeten worden ingekocht te minimaliseren en vooral nog modellen die in Clearance/Sale zijn gegaan te verkopen die die wij in onze eigen voorraad hebben liggen (natuurlijk óók met korting!)

Wij hebben in onze webshop verschillende categorieën Sale-producten in onze Sale-collectie:

1) Clearance/Sale artikelen die wij niet in onze eigen voorraad hebben en die we nog moeten inkopen bij Pleaser
2) Clearance/Sale artikelen uit onze eigen voorraad; dus ongebruikte artikelen die met korting worden verkocht omdat ze uit de collectie gaan/zijn.
3) Artikelen die vanwege waardevermindering of overstock met korting worden verkocht
4) Overige afgeprijsde artikelen

 

1) Clearance/Sale artikelen die we nog moeten inkopen bij Pleaser

Wij kunnen helaas geen kwaliteit of leverbaarheid garanderen (en hebben helaas ook geen recht meer op garantie bij Pleaser) wanneer we modellen die in Clearance/Sale zijn bij Pleaser nog moeten inkopen. Daarom proberen we (ondanks de vaak aantrekkelijke korting) de Clearance/Sale modellen van Pleaser die nog 'nieuw' op bestelling moeten worden ingekocht te minimaliseren.

Toch zullen we enkele modellen die in clearance/sale zijn nog wel verkopen, maar ook hier geldt: we kunnen nooit garanderen dat ze nog leverbaar zijn als je ze bij ons besteld omdat dit afhankelijk is van de voorraad bij Pleaser. OP = OP!

Hou er dus rekening mee dat er ook een kans is dat we je helaas moeten teleurstellen wanneer een model uitverkocht blijkt te zijn. We kunnen je uiteraard altijd nog helpen bij het eventueel zoeken naar een ander (vergelijkbaar) model; maar hierdoor kan er wel een prijsverschil ontstaan die zal moeten worden verrekend.

Als we je niet kunnen helpen bij het vinden van een vervangend artikel dan kan je uiteraard gewoon je geld terugkrijgen!

(En nee: we geven geen extra korting omdat een model uitverkocht blijkt te zijn, sorry!)

Modellen die in clearance/sale zijn die wij nog moeten inkopen zijn te herkennen aan de volgende kenmerken:

  • In tegenstelling tot modellen die wij wel in onze voorraad hebben liggen (zie hieronder) staat er bij deze modellen géén maat in de titel aangegeven.
  • In de voorraadindicatie staat "Leverbaar bij de leverancier"
  • De verwachte levertijd is in dit geval ook 1 - 1½ week
  • Het product is (meestal) afgeprijsd
  • In de productfoto staat in de linker bovenhoek een "Clearance/Sale" label
Let op:

Artikelen die we nog moeten inkopen hebben dus ook de gebruikelijke één tot 1½ week levertijd.

 

2) Clearance/Sale uit onze eigen voorraad 

Omdat wij geen kwaliteit of leverbaarheid kunnen garanderen wanneer we modellen die in Clearance/Sale zijn bij Pleaser nog moeten inkopen, proberen we vooral modellen die in Clearance/Sale zijn gegaan te verkopen die die wij in onze eigen voorraad hebben liggen en die wij dus zelf fysiek kunnen beoordelen op kwaliteit (natuurlijk óók met korting!)

Clearance/Sale artikelen zijn te herkennen aan de volgende kenmerken:

clearance/sale indicatie

  • In de titel staat de maat van het model, bijvoorbeeld in dit geval:
    [Maat 37 | US-7]
  • In de productfoto links onderin is een "Clearance/Sale" label te zien
  • Het product is (meestal) afgeprijsd

Als de gewenste maat niet in onze webshop aanwezig is of niet te bestelling is, dan is deze helaas niet meer te koop en ook niet meer leverbaar.

Alle Clearance/Sale modellen zijn in onze Sale-collectie te vinden.

 

3) Artikelen die vanwege waardevermindering of overstock met korting worden verkocht:

Overstock:

Als we van een bepaald model in een bepaalde maat (te) veel voorraad hebben kunnen we besluiten deze met korting te verkopen. Dit zullen dus modellen zijn die normaliter niet met korting worden verkocht; en de korting geldt dan ook alléén voor de maten die daar staan aangegeven. Andere maten van datzelfde model die wij niet op voorraad hebben zullen dan ook niet met korting worden verkocht.

Waardevermindering:

In onze Sale-collectie staan ook artikelen die we wegens waardevermindering* met korting verkopen. Dit kunnen artikelen zijn die nog wel worden geproduceerd door Pleaser, en normaliter dus niet met korting worden verkocht, maar om verschillende redenen (die je hieronder kan vinden) door ons met korting worden verkocht.

We verkopen natuurlijk alleen artikelen die, ondanks dat er waardevermindering is:

- veilig zijn
- werken (goed functioneren zoals het bedoeld is)
- naar verwachting zijn (lees wel altijd de toelichting in de beschrijving en bekijk indien van toepassing de foto's bij de toelichting)
- nog steeds onder de algemene garantie vallen (indien er uitzonderingen zijn op de garantie zullen deze ook duidelijk gecommuniceerd worden)

*Waardevermindering kan zijn:
- lichte beschadiging(en) aan de verpakking of het artikel zelf
- het ontbreken van onderdelen of verpakkingsmateriaal (bijvoorbeeld bijbehorende veters, verwisselbare onderdelen of de schoenendoos)
- geretourneerde artikelen die niet meer 'als nieuw' kunnen worden verkocht omdat deze gebruikerssporen bevatten of duidelijke beschadigingen hebben
- artikelen die niet meer in 'nieuwstaat' zijn omdat ze een tijdje in de doos hebben gelegen

Wij zullen altijd duidelijk bij afgeprijsde-artikelen vermelden wanneer deze afgeprijsd zijn vanwege waardevermindering, daarbij ook de reden van de waardevermindering toelichten in de beschrijving en indien van toepassing duidelijke foto's plaatsen van eventuele beschadigingen of foto's van het ontbreken van onderdelen -> die dus niet op de foto aanwezig zullen zijn... ;)

 

4) Overige artikelen met korting:

Heel zeldzaam verkopen we ook wel eens artikelen die niet meer functioneren 'naar behoren', maar wellicht nog wel voor andere doeleinden gebruikt kunnen worden. Dit doen we omdat we het zonde vinden als 'bruikbare' materialen worden weggegooid, en alleen omdat we je de mogelijkheid willen bieden om misschien nog een leuk tweede leven aan het product te geven. In de meeste gevallen zal de prijs dan ook zodanig laag zijn en enkel dienen om de onkosten te dekken**. Veelal doneren wij dit soort artikelen aan bijvoorbeeld kunst- of mode-opleidingen, maar soms plaatsen wij deze ook op de site.

Artikelen die hieronder vallen zijn bijvoorbeeld:
Showroom-modellen die decoratief gebruikt kunnen worden maar niet meer veilig zijn om als schoenen te gebruiken; (showroom) modellen waarvan we, om welke reden dan ook, misschien nog maar één schoen hebben, of bijvoorbeeld kapotte schoenen die als decoratie gebruikt kunnen worden en kapotte schoenen waarvan het materiaal gebruikt kan worden. Hierbij zal dit wederom duidelijk vermeld zijn, en zal de prijs uiteraard erg laag zijn.

**Er kunnen wel verzendkosten zijn als je het niet zelf kan ophalen in onze showroom. Let op: voor deze laatste categorie artikelen ("Overige Artikelen) vervalt je retourrecht. Zie ook onze algemene voorwaarden en terugbetalings- en retourbeleid.

 

 

Informatie over wat Clearance/Sale van Pleaser inhoudt

Als een model in Clearance/Sale gaat bij Pleaser, heeft Pleaser besloten het model niet meer te produceren en alleen nog de laatste beschikbare maten die ze in voorraad hebben te verkopen; mééstal met korting (maar dit is niet áltijd het geval.)

Wij kunnen helaas geen kwaliteit of leverbaarheid garanderen wanneer modellen in Clearance/Sale zijn. Daarom halen wij de meeste Clearance/Sale modellen uit de verkoop. Dat wij je deze garantie niet kunnen bieden komt mede door het volgende:

Wanneer een model in Clearance/Sale is kunnen wij helaas niet garanderen dat ze nog leverbaar zijn omdat we te maken hebben met een tijdsverschil met de leverancier. De actuele voorraad-indicatie van Pleaser kan daardoor niet meer helemaal 'actueel' blijken te zijn, of een andere importeur heeft misschien nét een hele Sale-voorraad in een keer opgekocht.

Ook zijn modellen die in Clearance/Sale gaan in sommige gevallen al een aantal jaar in de collectie (geweest); ondanks dat Pleaser modellen vaker laat produceren kan het toch voorkomen dat een bepaald model al lang in het magazijn van de leverancier ligt. Nu levert dat niet altijd direct een probleem op; maar omdat de meeste (niet dierlijke) materialen na verloop van tijd toch afnemen in kwaliteit is de kans groter dat ze niet bestand zijn tegen het plotse klimaatverschil. Vooral door de luchtvochtigheid in Nederland komt het helaas wel eens voor dat het materiaal bij aankomst niet meer helemaal goed blijkt, en soms zelfs al beschadigd is of tekenen van vergankelijkheid begint te vertonen.

Wij willen het risico hierop natuurlijk zo laag mogelijk houden omdat wij kwaliteit absoluut belangrijk vinden én omdat wij je de mogelijke teleurstelling willen onthouden.

Inklapbare content

Algemene informatie

Ik importeer de meeste artikelen speciaal voor jou uit Amerika. De gemiddelde levertijd bedraagt 1 à 1½ week (binnen Nederland) maar dit kan ook langer zijn. Deze gemiddelde levertijd is dus geen belofte of garantie! Hou daar dus rekening mee!

Let op:

  • Voor het retourneren (niet omruilen) van artikelen die speciaal voor jou op bestelling uit Amerika zijn geïmporteerd zal er per artikel* €25,- importeer-/porto-/invoerrecht-kosten in mindering worden gebracht op het terug te ontvangen bedrag
  • Van deze €25,- wordt er €15,- omgezet in een shop-tegoed.
    • Zodra je retourzending in goede orde is ontvangen ontvang je een retourbevestiging en zal je shop-tegoed aan je account worden toegevoegd
    • Je shop-tegoed is in de webshop te verzilveren bij een volgende bestelling
    • Je shop-tegoed is niet inwisselbaar voor geld
    • Je tegoed is vanaf de datum van uitgave 12 maanden geldig
    • Indien je retourzending niet voldoet aan de retourvoorwaarden en er naast importeer-/porto-/invoerrecht-kosten ook waardevermindering toegepast zal worden, vervalt je recht op dit shop-tegoed en worden alle kosten in mindering gebracht op het terug te ontvangen bedrag

*Bij retournering van meerdere artikelen die voor jou zijn ingekocht bereken ik de kosten die zijn gemaakt altijd per individuele situatie. Het bedrag dat in mindering wordt gebracht en wat hiervan wordt omgezet in shop-tegoed is dus afhankelijk van de daadwerkelijke kosten die zijn gemaakt en betreffen een redelijke vergoeding voor de geleden verliezen.

**De kosten die in rekening worden gebracht dekken enkel de kosten die zijn gemaakt voor het inkopen en invoeren van de artikelen vanuit Amerika; er worden geen standaard annuleringskosten of herbevoorradingskosten in rekening gebracht die niet te onderbouwen of verklaren zijn. 
De kosten betreffen een redelijke vergoeding voor de geleden verliezen/gederfde winst
Meer hierover is in dit artikel hier en hier te lezen.

Deze kosten worden in rekening gebracht wanneer je: 
1) Je bestelling wenst te annuleren wanneer de artikelen al voor je zijn ingekocht en verzonden vanuit de VS, maar nog niet vanuit mij naar jou zijn verzonden
2) Je bestelling wenst te retourneren na ontvangst van artikelen die voor jou zijn ingekocht

Het in rekening brengen van deze kosten zou ik liever niet hoeven doen, maar om de door mij gemaakte kosten(geleden verliezen) te kunnen dekken van het toenemende aantal retouren is dit helaas nodig gebleken. Daarom wil ik je vragen liever iets langer na te denken over je aankoop, een weloverwogen keuze te maken en indien je onzeker bent mij om advies of hulp te vragen om het aantal retouren te beperken (denk ook vooral aan het milieu)

Bij een enkele omruiling voor een andere maat worden deze kosten niet in rekening gebracht, in de Algemene Voorwaarden en in het Terugbetalings- & Retourbeleid kan je hier meer over lezen.

Contact

E-mail:

info@kinky-shoes.nl

Adres:
(bezoek alleen op afspraak van maandag t/m vrijdag)

Kinky-shoes & Party-shoes

Thomas J. Witteroosstraat 18

6827 AZ Arnhem (NL)

KvK 743 520 16 |  BTW-id NL 002 366 589 B32

Maatvoering

Omgerekende maatvoering voor Pleaser schoenen:

De schoenen van Pleaser komen uit Amerika en hebben de Amerikaanse maatvoering (1 inch = 2,54 cm). Pleaser vermeldt zowel de US-maten (Amerikaanse schoenmaten) als de EU-maten (Europese schoenmaten) op de schoenendozen.

*De West Europese maatvoering die wij in Nederland, België en overige EU-landen hanteren.

De ervaring leert echter dat de vermelde, omgerekende EU-maten niet altijd juist zijn. Met name de grotere schoenmaten vallen veelal groter uit dan staat vermeld op de schoenendoos. Om die reden hanteer ik mijn eigen omgerekende EU-matentabel (zie de Maatvoering-pagina) en niet de EU-maten die op de dozen staan.

Vanaf US-maat 12 is de maatvoering voor de meeste modellen wat aangepast:

  • US-12 -> EU-maat 42/43;
  • US-13 -> EU-maat 44;
  • US-14 -> EU-maat 45 enzovoorts.

Belangrijk:

Bestel de maat die je normaliter draagt, ik hou al rekening met het feit of bepaalde modellen kleiner of groter uitvallen. Mocht jij dat ook al gedaan hebben, laat dat dan even weten (bij 'eventuele opmerkingen' in je winkelwagentje), zodat het bestelde artikel niet twee maten te groot of te klein wordt ingekocht.

Wat als ik een specifieke US-maat wil bestellen?

Mocht je graag een specifieke US-maat willen bestellen omdat je weet welke Pleaser US-maat jij hebt, dan kan dit uiteraard. Ik koop altijd de US-maat die is aangegeven. Bijvoorbeeld zoals op de volgende afbeelding aangegeven koop ik US-16 in als je maat 47/48 koopt:

Hierboven is te zien dat vanaf US-maat 12 de maatvoering wat is aangepast. Zo is een US-12 een Europese maat 42/43; een US-13 een Europese maat 44; een US-14 een Europese maat 45 enzovoorts. Op de schoenendoos staat bij US-13 maat 43 aangegeven, maar deze omrekening klopt dus niet.

 

Hoe bereken ik de juiste maat voor mij?

Bekijk hoe je je maat kan berekenen aan de hand van een omrekentabel op de informatie pagina: "Hoe weet ik welke maat ik heb, en welke ik moet bestellen?"

Indien je tussen 2 maten inzit adviseer ik meestal om bij een gesloten/dicht model zoals een pump of laars met gesloten neus de maat naar boven af te ronden. Bij een open model zoals een sandaal, waarbij de tenen en/of hak 'open' zijn, adviseer ik naar beneden af te ronden.

 

Ik wil je vriendelijk vragen om niet hetzelfde artikel in verschillende maten te bestellen om vervolgens de maten die niet passen te retourneren.

Neem liever contact met mij op zodat ik je kan helpen bij het bepalen van de juiste maat. Mochten de schoenen uiteindelijk toch niet passen dan kan je deze altijd omruilen voor een andere maat!
Het is vooral zonde van de tijd en het geld om een artikel in meerdere maten te bestellen als je vooraf al weet dat een deel van die artikelen weer retour komt. De kosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening en indien artikelen speciaal voor jou zijn ingekocht worden er ook kosten in rekening gebracht. De uitleg hiervan kan je vinden in de algemene voorwaarden bij 6.2: Herroepingsrecht

 

 

Uiteraard mag je mij altijd om advies vragen over welke maat je nodig hebt: info@kinky-shoes.nl

Laars afmetingen:

 

Je kunt onder de productbeschrijving in een tabel alle specificaties van een model vinden zoals de schacht-lengte, schacht-omvang, kuit-omvang en zool-lengte van de schoenen.

De (laars-)specificaties zijn maat-gerelateerd! Let er dus op dat je de gewenste maat hebt geselecteerd om de juiste specificaties af te lezen. 

 

Heb je toch zelf al rekening gehouden met hoe de maat valt en een andere maat besteld dan je normaliter draagt?

Laat het mij weten als je zelf al een omrekening hebt gemaakt zodat het bestelde artikel niet twee maten te groot of te klein wordt ingekocht. Dit kan in de 'Speciale instructies' sectie in je winkelwagen:

Speciale instructies winkelwagen

Uiteraard mag je mij altijd om advies vragen over welke maat je nodig hebt:
info@kinky-shoes.nl