Verzendkosten
Alle zendingen worden altijd verzekerd verzonden!
Gratis verzending:
Gratis verzending naar "EU-1" (Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk en Spanje) bij:
|
Gratis verzending naar "EU-2" (Monaco, Oostenrijk, Italië, Zweden, Denemarken, Portugal, Polen, Tsjechië, Hongarije en Slowakije) bij:
|
*incl. btw | excl. verzendkosten
**het kan per land verschillen voor welke koerier ik gratis verzending aanbied
De verzending is niet gratis:
Voor deze bestellingen worden de standaard verzendkosten in rekening gebracht die je hieronder kan vinden. |
Verzendtarieven EU-1:
De verzendtarieven van alle landen kan je op deze pagina vinden
Nederland:
DPD:
|
PostNL:
|
DHL *Pakketpunt of thuislevering:
|
België:
DPD:
|
PostNL Thuislevering:
|
DHL *Pakketpunt of thuislevering:
|
Duitsland:
DPD:
|
PostNL *Pakketpunt of thuislevering:
|
DHL *Pakketpunt of thuislevering:
|
Luxemburg:
DPD:
|
PostNL Thuislevering:
|
Frankrijk:
DPD:
|
PostNL Thuislevering:
|
Spanje:
DPD:
|
PostNL Thuislevering:
|
*Verzending naar een pakketpunt:
Je kan je gewenste pakketpunt doorgeven na een geslaagde bestelling en betaling op de bestelstatus-pagina. Bekijk deze uitleg voor meer informatie
De hierboven vermelde prijzen zijn voor standaard zendingen tot een bepaald gewicht, als je bestelling boven dit gewicht uitkomt kunnen er andere verzendkosten worden berekend.
Alle vermelde prijzen zijn inclusief btw, tenzij anders aangegeven
(btw-tarieven kunnen per land verschillen, daardoor kunnen de berekende verzendkosten ook afwijken van de bedragen die hierboven staan aangegeven)
Is de verzending discreet?
Ik verpak bestelde artikelen altijd discreet in een leuke kleur kraftpapier of inpakpapier. Er wordt geen "Kinky-shoes" op de verpakking vermeld, enkel de afzender "K-S". Mocht je het toch liever neutraler hebben, geef dit dan bij je bestelling aan bij opmerkingen.
Kan ik het bestelde artikel afhalen in de showroom?
Je kunt ook gratis je bestelling op afspraak bij afhalen in de showroom. Kies bij het plaatsen van je bestelling voor de optie 'afhalen' en er worden geen portokosten in rekening gebracht. Je ontvangt bericht van mij of/wanneer de bestelde artikelen binnen zijn; en (vanaf) wanneer je ze kan afhalen.
Dit geldt niet voor producten van Lupit (behalve Grip Pads); deze heb ik niet in mijn eigen voorraad maar worden op bestelling verzonden vanuit Slovenië. Lupit Pole producten kunnen dus niet worden afgehaald.
Ik zal je altijd vragen om een afspraak in te plannen voor je bezoek; het kan namelijk voorkomen dat er niemand aanwezig is in de showroom en je voor een dichte deur komt te staan.
Mijn showroom bevindt zich in Arnhem, Gelderland (NL)
Kan ik het bestelde artikel op een ander adres of afhaalpunt laten bezorgen?
Je kunt je bestelling ook naar een ander adres of afhaalpunt laten verzenden. Hieronder zijn twee instructies te vinden voor:
- het verzenden naar een ander adres.
- het verzenden naar een pakketpunt
Let op: het ingevoerde adres wordt niet handmatig gecontroleerd, je bent zelf verantwoordelijk voor het invoeren van een correct adres. Ook controleer ik niet of bestellingen aankomt of een bestelling vertraging oploopt. Als je de bezorging hebt gemist en je pakket is naar een afhaalpunt gebracht, dien je deze zelf binnen de gegeven tijd af te halen voordat je bestelling wordt geretourneerd. Als je bestelling twee keer (of vaker) naar je moet worden verzonden vanwege een ongeldig ingevoerd adres of het niet tijdig afhalen bij een pakketpunt, moet je voor elke nieuwe zending opnieuw betalen en worden deze kosten vooraf bij je in rekening gebracht of breng ik de door mij extra gemaakte kosten in rekening als je de bestelling niet meer wenst te ontvangen.
Worden er extra kosten berekend?
Kinky-shoes rekent geen extra kosten. Je betaald voor de artikelen de prijs die bij het product staat aangegeven en voor je verzending de prijzen hieronder*
(of zelfs helemaal niets als je aan de voorwaarden voldoet)
Wel kan ik kosten in rekening brengen bij annulering of retournering van artikelen die speciaal voor jou op bestelling zijn ingekocht. Meer hierover kan je lezen in het Terugbetalings en Retourbeleid.
Let op:
*Bij retournering van meerdere artikelen die voor jou zijn ingekocht bereken ik de kosten die zijn gemaakt altijd per individuele situatie. Het bedrag dat in mindering wordt gebracht en wat hiervan wordt omgezet in shop-tegoed is dus afhankelijk van de daadwerkelijke kosten die zijn gemaakt en betreffen een redelijke vergoeding voor de geleden verliezen. **De kosten die in rekening worden gebracht dekken enkel de kosten die zijn gemaakt voor het inkopen en invoeren van de artikelen vanuit Amerika; er worden geen standaard annuleringskosten of herbevoorradingskosten in rekening gebracht die niet te onderbouwen of verklaren zijn.
|
Beleid bij een mislukte bezorging:
Indien je pakket retour komt, worden de bijkomende kosten van de pakketdienst door mij in rekening gebracht bij jou. Er worden kosten in rekening gebracht door pakketdiensten wanneer een pakket:
Als je je bestelling nog wenst te ontvangen, zal ik je vragen om voor de nieuwe verzending + de door de pakketdienst extra in rekening gebrachte retourkosten te betalen. Ik verzend je bestelling pas wanneer deze kosten zijn betaald.Indien je de artikelen niet meer wenst te ontvangen breng ik deze kosten in mindering van de terugbetaling. |
-
Kinky-shoes kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de gevolgen en extra kosten bij foutief opgegeven adres-, contact- of betalingsgegevens, wanneer een pakket wordt geweigerd bij bezorging, niet tijdig wordt afgehaald bij een pakketpunt of de bezorging om vergelijkbare reden niet is gelukt
- Als een pakket twee keer verzonden moet worden omdat het adres niet klopt, zal ik je vragen voor de extra verzendkosten + eventuele bijkomende kosten die de pakketdienst in rekening brengt te betalen voordat ik je pakket opnieuw naar je verstuur
- Als je de bestelling niet meer wenst te ontvangen worden deze kosten in rekening gebracht door deze in mindering te brengen op de terugbetaling. Deze kosten staan los van eventuele andere kosten die in rekening worden gebracht en komen dus bovenop die kosten; meer informatie hierover is te vinden in het terugbetalings- en retourbeleid
- Tevens kan Kinky-shoes niet aansprakelijk worden gesteld voor vetraging door onvoorziene omstandigheden of overmacht. Ik kan nooit een levertijd beloven of garanderen!
Inklapbare content
Algemene informatie
Ik importeer de meeste artikelen speciaal voor jou uit Amerika. De gemiddelde levertijd bedraagt 1 à 1½ week (binnen Nederland) maar dit kan ook langer zijn. Deze gemiddelde levertijd is dus geen belofte of garantie! Hou daar dus rekening mee!
Let op:
*Bij retournering van meerdere artikelen die voor jou zijn ingekocht bereken ik de kosten die zijn gemaakt altijd per individuele situatie. Het bedrag dat in mindering wordt gebracht en wat hiervan wordt omgezet in shop-tegoed is dus afhankelijk van de daadwerkelijke kosten die zijn gemaakt en betreffen een redelijke vergoeding voor de geleden verliezen. **De kosten die in rekening worden gebracht dekken enkel de kosten die zijn gemaakt voor het inkopen en invoeren van de artikelen vanuit Amerika; er worden geen standaard annuleringskosten of herbevoorradingskosten in rekening gebracht die niet te onderbouwen of verklaren zijn.
|
Het in rekening brengen van deze kosten zou ik liever niet hoeven doen, maar om de door mij gemaakte kosten(geleden verliezen) te kunnen dekken van het toenemende aantal retouren is dit helaas nodig gebleken. Daarom wil ik je vragen liever iets langer na te denken over je aankoop, een weloverwogen keuze te maken en indien je onzeker bent mij om advies of hulp te vragen om het aantal retouren te beperken (denk ook vooral aan het milieu)
Bij een enkele omruiling voor een andere maat worden deze kosten niet in rekening gebracht, in de Algemene Voorwaarden en in het Terugbetalings- & Retourbeleid kan je hier meer over lezen.
Contact
E-mail:
info@kinky-shoes.nl
Adres:
(bezoek alleen op afspraak van maandag t/m vrijdag)
Kinky-shoes & Party-shoes
Thomas J. Witteroosstraat 18
6827 AZ Arnhem (NL)
KvK 743 520 16 | BTW-id NL 002 366 589 B32

Maatvoering
Omgerekende maatvoering:
Onze schoenen en laarzen komen uit Amerika en hebben de Amerikaanse maatvoering (1 inch = 2,54 cm). Onze Amerikaanse leverancier vermeldt zowel de US-maten (Amerikaanse schoenmaten) als omgerekende EU-maten* op de schoenendozen.
*De West Europese maatvoering die wij in Nederland, België en overige EU-landen hanteren.
De ervaring leert echter dat de omgerekende EU-maten die op de doos staan niet altijd juist zijn.
Met name de grotere schoenmaten vallen veelal groter uit dan er staat vermeld op de schoenendoos. Om die reden hanteren wij bij grotere maten onze eigen omgerekende EU-maten en niet de EU-maten die op de dozen staan.
Bestel de maat die je normaliter draagt, wij houden al rekening met hoe een model uitvalt (groot, klein of conform de maat).Indien deze afwijkt van de normale omgerekende maten, informeren we je hier expliciet over in de productbeschrijving. |
Hoe bereken ik de juiste maat voor mij?
Bekijk hoe je je maat kan berekenen aan de hand van een omrekentabel op onze informatie pagina: "Hoe weet ik welke maat ik heb, en welke ik moet bestellen?"
Indien je tussen 2 maten inzit, adviseren wij meestal om bij een gesloten/dicht model, zoals een pump of gesloten laars, de maat naar boven af te ronden. Bij een open model, zoals een sandaal, waarbij de tenen en/of hak 'open' zijn, adviseren we naar beneden af te ronden.
Wel willen we je vriendelijk vragen om niet hetzelfde artikel in verschillende maten te bestellen om vervolgens de maten die niet passen te retourneren.Maar --> Neem liever contact met ons op zodat wij je kunnen helpen bij het bepalen van de juiste maat. Mochten de schoenen uiteindelijk toch niet passen dan kan je deze altijd omruilen voor een andere maat.Het is vooral zonde van jouw en onze tijd en het geld om een artikel in meerdere maten te bestellen als je vooraf al weet dat een deel van die artikelen weer retour komt. |
Wat als ik een specifieke US-maat wil bestellen?
Mocht je graag een specifieke US-maat willen bestellen omdat je weet welke Pleaser US-maat jij hebt, dan kan dit uiteraard: kies in dat geval voor de maat-optie waarin de US-maat staat die jij nodig hebt.
Wij kopen altijd de US-maat die staat aangegeven in de maat-opties zoals in het volgende voorbeeld:
Vanaf US-maat 12 hebben we de maatvoering wat aangepast. Zo is:
- US-12 -> EU-maat 42/43;
- US-13 -> EU-maat 44;
- US-14 -> EU-maat 45 enzovoorts.
Bekijk hoe je je maat kan berekenen aan de hand van een omrekentabel op onze informatie pagina: "Hoe weet ik welke maat ik heb, en welke ik moet bestellen?"
Uiteraard mag je ons altijd om advies vragen over welke maat je nodig hebt: info@kinky-shoes.nl
Waar kan ik jullie maatvoering en omrekentabel vinden?
Dit kan op de volgende twee manieren:
Je kunt op elke pagina (zowel op je mobiel als op een computer) aan de rechterzijde een horizontale knop vinden: | Op de pagina van een product zelf kan je de omrekentabel bekijken door te klikken op "maattabel/maatvoering" boven de "Aan winkelwagen toevoegen" knop: |
![]() |
![]() |
Laars-afmetingen:
We zijn bezig met het invoeren van de afmetingen van alle laarzen per maat zodat je in één oogopslag kan zien wat de kuitomvang, schacht-omvang en schacht-lengte/hoogte is van de geselecteerde maat.
Door de grote hoeveelheid laarzen in alle beschikbare maten duurt het eventjes voordat dit allemaal is ingevoerd, dus tot die tijd kan je de afmetingen in de Laars kuit-/schacht-omvang data sheet opzoeken. Voor de uitleg hoe je dit doet; bekijk onze uitlegpagina
Let op:Laat het ons weten als je zelf al rekening hebt gehouden met hoe een model uitvalt zodat het bestelde artikel niet twee maten te groot of te klein wordt ingekocht. Dit kan in de 'Speciale instructies' sectie in je winkelwagen: |