Is een artikel op voorraad? (Voorraadindicatie)



Wij kopen in principe in op bestelling bij onze Amerikaanse leverancier.

Om die reden is de levertijd doorgaans één tot 1½ week.



Wanneer een artikel in onze showroom op voorraad is zal je na het selecteren van de gewenste maat of optie een voorraadindicatie zien die aangeeft hoeveel er hiervan in onze voorraad aanwezig is.

De voorraadindicatie staat op de productpagina onder de prijs en zal er ongeveer zo uitzien:
op voorraad

Indien een artikel in onze eigen showroom op voorraad is verzenden wij deze binnen enkele dagen.


Als een artikel wel leverbaar is, maar niet op voorraad is in onze eigen showroom dan staat er in de voorraadindicatie "leverbaar bij de leverancier" zoals op het volgende plaatje:


leverbaar


Is een artikel niet op voorraad en ook (tijdelijk) niet leverbaar bij de leverancier dan wordt dit (in de meeste gevallen*) duidelijk gemaakt doordat het artikel niet te bestellen is/niet in je winkelwagen geplaatst kan worden als je op de gewenste maat drukt. In dat geval zal deze voorraadindicatie te zien zijn:

uitverkocht

*Het kan voorkomen dat een bepaalde maat inmiddels is uitverkocht maar dat wij dat nog niet hebben doorgekregen. Pleaser heeft ruim 4000 verschillende artikelen in talloze kleuren en materialen en in soms wel 12 verschillende maten; krijgt dag en nacht bestellingen van handelaren over de hele wereld en legt haar prioriteit ook niet op het constant updaten van de huidige voorraad. Hoe vervelend en jammer het ook is als een artikel uitverkocht blijkt; dit is helaas niet volledig te voorkomen. Maar we doen ons uiterste best om de voorraadindicatie van Pleaser bij te houden om teleurstellingen te voorkomen.

Als je een artikel in je winkelwagen kan toevoegen wil dit zeggen dat het artikel naar alle waarschijnlijkheid leverbaar is* bij de leverancier. De levertijd bedraagt dan ongeveer één tot 1½ week.

Dit is ook afhankelijk van wanneer je je bestelling plaatst en of dat net voor of net na de bestelling is die wij bij de leverancier plaatsen.


Wat zijn Pre-orders?

Pleaser staat nooit stil en brengt (gelukkig) in een hoog tempo nieuwe stijlen uit. Zodra er een indicatie is dat nieuwe stijlen binnen een maand leverbaar zijn, plaatsen we deze alvast in onze webshop en kan je ze in de meeste gevallen ook al bestellen. Dit noemen we een Pre-Order

Bij Pre-order modellen kan je de verwachte release(uitbreng)-datum bovenaan de productpagina, in de beschrijving en in de titel vinden. Het bestelproces is in principe hetzelfde als bij een 'normale' bestelling; maar je moet rekening houden met een langere levertijd:
Vanaf de datum die staat aangegeven + ongeveer 1 - 1½ week.

Een Pre-order heeft de volgende zichtbare kenmerken op een productpagina:

pre order

 

Let op: de levertijd is in dit geval dan ook langer dan 1 tot 1½ week.
Dit is afhankelijk van wanneer artikelen daadwerkelijk leverbaar zijn bij de leverancier; én van de verzending van onze leverancier vanuit Amerika naar Nederland.
De levertijd zal vanaf de verwachte datum ongeveer een tot anderhalve week bedragen.

We houden je uiteraard op de hoogte van de status en verzending van je bestelling en laten het je weten als er meer informatie over je bestelling is.

Wil je graag vóór het plaatsen van je bestelling weten of een artikel op voorraad is of wat de levertijd is, neem dan contact met ons op: info@kinky-shoes.nl




* het kan soms voorkomen dat een model toch niet leverbaar blijkt te zijn wanneer wij deze voor je inkopen; wij zijn uiteindelijk ook afhankelijk van onze leverancier en of de huidige voorraad-aanduiding klopt. In dit geval zullen we altijd in overleg met jou een passende oplossing zoeken; we kunnen je eventueel helpen bij het uitkiezen van een ander model of een andere kleur, we kunnen kijken of wij wellicht iets in onze eigen voorraad hebben, of we kunnen voor je uitzoeken wanneer het gewenste model wel weer leverbaar is en je op een 'back order' lijst zetten; dan ontvang je het bestelde artikel zodra deze weer leverbaar is. Uiteraard krijg je ook altijd de keuze om je bestelling te annuleren, in dat geval ontvang je het betaalde bedrag terug op dezelfde wijze als dat je betaald hebt*.

Pleaser heeft ruim 4000 verschillende artikelen in talloze kleuren en materialen en in soms wel 12 verschillende maten, krijgt dag en nacht bestellingen van handelaren over de hele wereld en legt haar prioriteit ook niet op het constant updaten van de huidige voorraad. Hoe vervelend en jammer het ook is als een artikel uitverkocht blijkt; dit is helaas niet volledig te voorkomen. Maar we doen ons uiterste best om de voorraadindicatie van Pleaser bij te houden om teleurstellingen te voorkomen of om een passende oplossing te vinden.

*zie ons terugbetalingsbeleid voor meer informatie

Inklapbare content

Algemene informatie

Ik importeer de meeste artikelen speciaal voor jou uit Amerika. De gemiddelde levertijd bedraagt 1 à 1½ week (binnen Nederland) maar dit kan ook langer zijn. Deze gemiddelde levertijd is dus geen belofte of garantie! Hou daar dus rekening mee!

Let op:

  • Voor het retourneren (niet omruilen) van artikelen die speciaal voor jou op bestelling uit Amerika zijn geïmporteerd zal er per artikel* €25,- importeer-/porto-/invoerrecht-kosten in mindering worden gebracht op het terug te ontvangen bedrag
  • Van deze €25,- wordt er €15,- omgezet in een shop-tegoed.
    • Zodra je retourzending in goede orde is ontvangen ontvang je een retourbevestiging en zal je shop-tegoed aan je account worden toegevoegd
    • Je shop-tegoed is in de webshop te verzilveren bij een volgende bestelling
    • Je shop-tegoed is niet inwisselbaar voor geld
    • Je tegoed is vanaf de datum van uitgave 12 maanden geldig
    • Indien je retourzending niet voldoet aan de retourvoorwaarden en er naast importeer-/porto-/invoerrecht-kosten ook waardevermindering toegepast zal worden, vervalt je recht op dit shop-tegoed en worden alle kosten in mindering gebracht op het terug te ontvangen bedrag

*Bij retournering van meerdere artikelen die voor jou zijn ingekocht bereken ik de kosten die zijn gemaakt altijd per individuele situatie. Het bedrag dat in mindering wordt gebracht en wat hiervan wordt omgezet in shop-tegoed is dus afhankelijk van de daadwerkelijke kosten die zijn gemaakt en betreffen een redelijke vergoeding voor de geleden verliezen.

**De kosten die in rekening worden gebracht dekken enkel de kosten die zijn gemaakt voor het inkopen en invoeren van de artikelen vanuit Amerika; er worden geen standaard annuleringskosten of herbevoorradingskosten in rekening gebracht die niet te onderbouwen of verklaren zijn. 
De kosten betreffen een redelijke vergoeding voor de geleden verliezen/gederfde winst
Meer hierover is in dit artikel hier en hier te lezen.

Deze kosten worden in rekening gebracht wanneer je: 
1) Je bestelling wenst te annuleren wanneer de artikelen al voor je zijn ingekocht en verzonden vanuit de VS, maar nog niet vanuit mij naar jou zijn verzonden
2) Je bestelling wenst te retourneren na ontvangst van artikelen die voor jou zijn ingekocht

Het in rekening brengen van deze kosten zou ik liever niet hoeven doen, maar om de door mij gemaakte kosten(geleden verliezen) te kunnen dekken van het toenemende aantal retouren is dit helaas nodig gebleken. Daarom wil ik je vragen liever iets langer na te denken over je aankoop, een weloverwogen keuze te maken en indien je onzeker bent mij om advies of hulp te vragen om het aantal retouren te beperken (denk ook vooral aan het milieu)

Bij een enkele omruiling voor een andere maat worden deze kosten niet in rekening gebracht, in de Algemene Voorwaarden en in het Terugbetalings- & Retourbeleid kan je hier meer over lezen.

Contact

E-mail:

info@kinky-shoes.nl

Adres:
(bezoek alleen op afspraak van maandag t/m vrijdag)

Kinky-shoes & Party-shoes

Thomas J. Witteroosstraat 18

6827 AZ Arnhem (NL)

KvK 743 520 16 |  BTW-id NL 002 366 589 B32

Maatvoering

Omgerekende maatvoering:

Onze schoenen en laarzen komen uit Amerika en hebben de Amerikaanse maatvoering (1 inch = 2,54 cm). Onze Amerikaanse leverancier vermeldt zowel de US-maten (Amerikaanse schoenmaten) als omgerekende EU-maten* op de schoenendozen.

*De West Europese maatvoering die wij in Nederland, België en overige EU-landen hanteren.

De ervaring leert echter dat de omgerekende EU-maten die op de doos staan niet altijd juist zijn.
Met name de grotere schoenmaten vallen veelal groter uit dan er staat vermeld op de schoenendoos. Om die reden hanteren wij bij grotere maten onze eigen omgerekende EU-maten en niet de EU-maten die op de dozen staan.

Bestel de maat die je normaliter draagt, wij houden al rekening met hoe een model uitvalt (groot, klein of conform de maat).

Indien deze afwijkt van de normale omgerekende maten, informeren we je hier expliciet over in de productbeschrijving.

 

Hoe bereken ik de juiste maat voor mij?

Bekijk hoe je je maat kan berekenen aan de hand van een omrekentabel op onze informatie pagina: "Hoe weet ik welke maat ik heb, en welke ik moet bestellen?"

Indien je tussen 2 maten inzit, adviseren wij meestal om bij een gesloten/dicht model, zoals een pump of gesloten laars, de maat naar boven af te ronden. Bij een open model, zoals een sandaal, waarbij de tenen en/of hak 'open' zijn, adviseren we naar beneden af te ronden.

 

Wel willen we je vriendelijk vragen om niet hetzelfde artikel in verschillende maten te bestellen om vervolgens de maten die niet passen te retourneren.

Maar --> Neem liever contact met ons op zodat wij je kunnen helpen bij het bepalen van de juiste maat. Mochten de schoenen uiteindelijk toch niet passen dan kan je deze altijd omruilen voor een andere maat.

Het is vooral zonde van jouw en onze tijd en het geld om een artikel in meerdere maten te bestellen als je vooraf al weet dat een deel van die artikelen weer retour komt.

 

Wat als ik een specifieke US-maat wil bestellen?

Mocht je graag een specifieke US-maat willen bestellen omdat je weet welke Pleaser US-maat jij hebt, dan kan dit uiteraard: kies in dat geval voor de maat-optie waarin de US-maat staat die jij nodig hebt.

Wij kopen altijd de US-maat die staat aangegeven in de maat-opties zoals in het volgende voorbeeld:

Maat

Vanaf US-maat 12 hebben we de maatvoering wat aangepast. Zo is:

  • US-12 -> EU-maat 42/43;
  • US-13 -> EU-maat 44;
  • US-14 -> EU-maat 45 enzovoorts.

Bekijk hoe je je maat kan berekenen aan de hand van een omrekentabel op onze informatie pagina: "Hoe weet ik welke maat ik heb, en welke ik moet bestellen?"

Uiteraard mag je ons altijd om advies vragen over welke maat je nodig hebt: info@kinky-shoes.nl

Waar kan ik jullie maatvoering en omrekentabel vinden?

Dit kan op de volgende twee manieren:

Je kunt op elke pagina  (zowel op je mobiel als op een computer) aan de rechterzijde een horizontale knop vinden: Op de pagina van een product zelf kan je de omrekentabel bekijken door te klikken op "maattabel/maatvoering" boven de "Aan winkelwagen toevoegen" knop:
Maattabel pagina's Maattabel/maatvoering

 

Laars-afmetingen:

We zijn bezig met het invoeren van de afmetingen van alle laarzen per maat zodat je in één oogopslag kan zien wat de kuitomvang, schacht-omvang en schacht-lengte/hoogte is van de geselecteerde maat. 

Door de grote hoeveelheid laarzen in alle beschikbare maten duurt het eventjes voordat dit allemaal is ingevoerd, dus tot die tijd kan je de afmetingen in de Laars kuit-/schacht-omvang data sheet  opzoeken. Voor de uitleg hoe je dit doet; bekijk onze uitlegpagina

Let op:

Laat het ons weten als je zelf al rekening hebt gehouden met hoe een model uitvalt zodat het bestelde artikel niet twee maten te groot of te klein wordt ingekocht. Dit kan in de 'Speciale instructies' sectie in je winkelwagen:

Speciale instructies winkelwagen

 

Uiteraard mag je ons altijd om advies vragen over welke maat je nodig hebt:
info@kinky-shoes.nl