Order Journey: artikelen niet (allemaal) in mijn showroom op voorraad

 

Wat kan je van je Kinky-shoes bestelling verwachten voor artikelen die niet (of niet allemaal) bij mij op voorraad zijn:

 

Belangrijk is dat je rekening houdt met het volgende:

Als er bij een artikel staat aangegeven dat deze in mijn showroom op voorraad is en je enkel artikelen hebt besteld die op voorraad zijn; kijk dan bij:
Order Journey: voor artikelen die in mijn showroom op voorraad zijn



Kinky-shoes Order Journey

De reis van je bestelling:

Als de bestelde artikelen niet bij mij op voorraad is of een deel van de bestelde artikelen niet bij mij op voorraad is worden deze door mij ingekocht bij de leverancier. De reis van je bestelling gaat dan in de meeste gevallen als volgt:

Je hebt je bestelling vóór maandag 13:00 bij ons geplaatst:

Ik koop in:

Ik plaats mijn bestelling bij de leverancier meestal op maandag om 13:00 uur (Nederlandse tijd)

Reis vanaf de leverancier*

In de meeste gevallen zijn de bestelde artikelen dan eind die week of begin de week erna binnen. Ik doe ook altijd mijn best om je bestelling diezelfde dag nog in te pakken en naar jou te verzenden!

Verwachte levertijd naar jou*:


 

Voor zendingen binnen Nederland en België:

Als ik je bestelling naar jou heb verzonden, is deze meestal binnen 1 tot 3 dagen bij jou geleverd.

Voor overige landen varieert de levertijd tussen de 3 en 10 dagen. Maar hier zijn geen rechten aan te ontlenen! Ik kan nooit een levertijd garanderen.


Je hebt je bestelling ná maandag 13:00 geplaatst:

Ik koop in:

Indien mijn bestelling bij de leverancier al is geplaatst en ik je bestelling niet nog heb kunnen toevoegen zal je bestelling meegenomen worden naar mijn eerstvolgende bestelling die ik bij de leverancier plaats.

In de meeste gevallen dus de maandag daarop.

Reis vanaf de leverancier*:

De bestelde artikelen komen dan naar verwachting aan het einde van die week of begin van de week daarop bij mij binnen

Ik doe ook altijd mijn best om je bestelling op de dag dat ik deze binnenkrijg nog in te pakken en naar jou te verzenden!

Verwachte levertijd naar jou*: Voor zendingen binnen Nederland en België:
Zodra je bestelling naar jou is verzonden is deze meestal binnen 1 tot 3 dagen bij jou geleverd.

Voor overige landen varieert de levertijd tussen de 3 en 10 dagen. Maar hier zijn geen rechten aan te ontlenen! Ik kan nooit een levertijd garanderen.

*Voor alle bestellingen geldt het volgende:

De levertijd is afhankelijk van (de drukte bij) de leverancier, de vervoerders én de import en inklaring bij de douane. Ik heb hier helaas geen invloed op!
Ik kan nooit garanderen dat je bestelling binnen een gegeven aantal dagen bij jou is geleverd!
Als je de bestelde artikelen snel nodig hebt:
Neem contact met mij op om te informeren wat er mogelijk is:
info@kinky-shoes.nl


 

Verzendbevestiging

Als je na één week na bestelling nog geen verzendbevestiging hebt gehad van artikelen die ik nog moet inkopen is dat geen reden voor paniek.
Ik doe, zoals hierboven genoemd, niet elke dag een bestelling bij de leverancier:
Als je je bestelling plaatst nét nadat ik mijn bestelling bij de leverancier al heb geplaatst, kan het zijn dat de artikelen niet meer aan de bestelling toegevoegd konden worden en worden ze pas de week erop besteld. 
Ik doe altijd mijn best om je op de hoogte te houden van je bestelling en geef regelmatig een update wanneer ik meer weet over wanneer de artikelen naar verwachting bij mij zullen binnenkomen.

Als ik op maandag een bestelling plaats, weet ik meestal op dinsdag of woensdag welke artikelen er vanuit de leverancier zijn verzonden en zal ik je een update sturen dat de artikelen onderweg zijn (of heel soms helaas niet zijn verzonden)

Belangrijk:
Wanneer je een verzendbevestiging hebt ontvangen, is je bestelling meestal ook al door mij aan de vervoerder overhandigd; ik heb vanaf dat moment dus geen invloed meer op je pakket en kan ook niets meer aanpassen aan de zending.

Het kan zijn dat de pakketten nog niet door de vervoerder zijn gescand en dat de statuspagina van de track & trace code die je van mij hebt ontvangen nog niet is geüpdatet. Meestal zal er binnen enkele uren wel een update beschikbaar zijn.


Verzending:

Zodra de bestelde artikelen bij mij in de showroom binnen zijn, maak ik je bestelling zo snel mogelijk gereed om naar je te versturen. Wanneer ik je bestelling weggebracht heb naar de vervoerder ontvang je een mail met je track & trace code om de zending te volgen. Soms is je bestelling nog niet gescand en werkt de track & trace nog niet meteen, maar zodra de vervoerder je zending heeft verwerkt, werkt de de track & trace ook

 Indien de artikelen vóór 16:00 uur bij mij binnen zijn verstuur ik je bestelling meestal diezelfde dag nog

Indien de artikelen ná 16:00 uur bij mij binnen zijn verzend ik deze indien mogelijk diezelfde dag nog*, en anders de eerst volgende werkdag (ma-vrij)

*Ik doe nog steeds (en zelfs nog iets extra) mijn best om je bestelling zo snel mogelijk naar je te versturen; maar mocht dit echt niet meer lukken vóór de laatste lichting dan verstuur ik deze de eerstvolgende werkdag (ma-vrij)

Uiteindelijk ben ik ook afhankelijk van hoe laat de artikelen binnenkomen. Heel soms komen deze pas aan het eind van de middag binnen en lukt het mij niet meer om alles in te pakken en weg te brengen naar de vervoerder. Mocht dit het geval zijn dan zal ik je hierover per mail informeren.

Mocht je toch specifiek willen weten in welke fase je bestelling is dan mag je mij altijd mailen:
info@kinky-shoes.nl

Belangrijk: als de bestelde artikelen al door mij zijn ingekocht kan ik deze niet zelf meer annuleren of retourneren. Op (bijna) elke pagina op mijn website onderin in een blokje met  algemene informatie, op meerdere plekken in de Terugbetalings- en Retourbeleid en in de algemene voorwaarden kan je informatie vinden over kosten die ik helaas in rekening moet brengen bij een annuleringen vóór ontvangst of een retour ná ontvangst. Ik raad je aan deze informatie te lezen zodat je niet voor een vervelende verrassing komt te staan!

Inklapbare content

Algemene informatie

Ik importeer de meeste artikelen speciaal voor jou uit Amerika. De gemiddelde levertijd bedraagt 1 à 1½ week (binnen Nederland) maar dit kan ook langer zijn. Deze gemiddelde levertijd is dus geen belofte of garantie! Hou daar dus rekening mee!

Let op:

  • Voor het retourneren (niet omruilen) van artikelen die speciaal voor jou op bestelling uit Amerika zijn geïmporteerd zal er per artikel* €25,- importeer-/porto-/invoerrecht-kosten in mindering worden gebracht op het terug te ontvangen bedrag
  • Van deze €25,- wordt er €15,- omgezet in een shop-tegoed.
    • Zodra je retourzending in goede orde is ontvangen ontvang je een retourbevestiging en zal je shop-tegoed aan je account worden toegevoegd
    • Je shop-tegoed is in de webshop te verzilveren bij een volgende bestelling
    • Je shop-tegoed is niet inwisselbaar voor geld
    • Je tegoed is vanaf de datum van uitgave 12 maanden geldig
    • Indien je retourzending niet voldoet aan de retourvoorwaarden en er naast importeer-/porto-/invoerrecht-kosten ook waardevermindering toegepast zal worden, vervalt je recht op dit shop-tegoed en worden alle kosten in mindering gebracht op het terug te ontvangen bedrag

*Bij retournering van meerdere artikelen die voor jou zijn ingekocht bereken ik de kosten die zijn gemaakt altijd per individuele situatie. Het bedrag dat in mindering wordt gebracht en wat hiervan wordt omgezet in shop-tegoed is dus afhankelijk van de daadwerkelijke kosten die zijn gemaakt en betreffen een redelijke vergoeding voor de geleden verliezen.

**De kosten die in rekening worden gebracht dekken enkel de kosten die zijn gemaakt voor het inkopen en invoeren van de artikelen vanuit Amerika; er worden geen standaard annuleringskosten of herbevoorradingskosten in rekening gebracht die niet te onderbouwen of verklaren zijn. 
De kosten betreffen een redelijke vergoeding voor de geleden verliezen/gederfde winst
Meer hierover is in dit artikel hier en hier te lezen.

Deze kosten worden in rekening gebracht wanneer je: 
1) Je bestelling wenst te annuleren wanneer de artikelen al voor je zijn ingekocht en verzonden vanuit de VS, maar nog niet vanuit mij naar jou zijn verzonden
2) Je bestelling wenst te retourneren na ontvangst van artikelen die voor jou zijn ingekocht

Het in rekening brengen van deze kosten zou ik liever niet hoeven doen, maar om de door mij gemaakte kosten(geleden verliezen) te kunnen dekken van het toenemende aantal retouren is dit helaas nodig gebleken. Daarom wil ik je vragen liever iets langer na te denken over je aankoop, een weloverwogen keuze te maken en indien je onzeker bent mij om advies of hulp te vragen om het aantal retouren te beperken (denk ook vooral aan het milieu)

Bij een enkele omruiling voor een andere maat worden deze kosten niet in rekening gebracht, in de Algemene Voorwaarden en in het Terugbetalings- & Retourbeleid kan je hier meer over lezen.

Contact

E-mail:

info@kinky-shoes.nl

Adres:
(bezoek alleen op afspraak van maandag t/m vrijdag)

Kinky-shoes & Party-shoes

Thomas J. Witteroosstraat 18

6827 AZ Arnhem (NL)

KvK 743 520 16 |  BTW-id NL 002 366 589 B32

Maatvoering

Omgerekende maatvoering voor Pleaser schoenen:

De schoenen van Pleaser komen uit Amerika en hebben de Amerikaanse maatvoering (1 inch = 2,54 cm). Pleaser vermeldt zowel de US-maten (Amerikaanse schoenmaten) als de EU-maten (Europese schoenmaten) op de schoenendozen.

*De West Europese maatvoering die wij in Nederland, België en overige EU-landen hanteren.

De ervaring leert echter dat de vermelde, omgerekende EU-maten niet altijd juist zijn. Met name de grotere schoenmaten vallen veelal groter uit dan staat vermeld op de schoenendoos. Om die reden hanteer ik mijn eigen omgerekende EU-matentabel (zie de Maatvoering-pagina) en niet de EU-maten die op de dozen staan.

Vanaf US-maat 12 is de maatvoering voor de meeste modellen wat aangepast:

  • US-12 -> EU-maat 42/43;
  • US-13 -> EU-maat 44;
  • US-14 -> EU-maat 45 enzovoorts.

Belangrijk:

Bestel de maat die je normaliter draagt, ik hou al rekening met het feit of bepaalde modellen kleiner of groter uitvallen. Mocht jij dat ook al gedaan hebben, laat dat dan even weten (bij 'eventuele opmerkingen' in je winkelwagentje), zodat het bestelde artikel niet twee maten te groot of te klein wordt ingekocht.

Wat als ik een specifieke US-maat wil bestellen?

Mocht je graag een specifieke US-maat willen bestellen omdat je weet welke Pleaser US-maat jij hebt, dan kan dit uiteraard. Ik koop altijd de US-maat die is aangegeven. Bijvoorbeeld zoals op de volgende afbeelding aangegeven koop ik US-16 in als je maat 47/48 koopt:

Hierboven is te zien dat vanaf US-maat 12 de maatvoering wat is aangepast. Zo is een US-12 een Europese maat 42/43; een US-13 een Europese maat 44; een US-14 een Europese maat 45 enzovoorts. Op de schoenendoos staat bij US-13 maat 43 aangegeven, maar deze omrekening klopt dus niet.

 

Hoe bereken ik de juiste maat voor mij?

Bekijk hoe je je maat kan berekenen aan de hand van een omrekentabel op de informatie pagina: "Hoe weet ik welke maat ik heb, en welke ik moet bestellen?"

Indien je tussen 2 maten inzit adviseer ik meestal om bij een gesloten/dicht model zoals een pump of laars met gesloten neus de maat naar boven af te ronden. Bij een open model zoals een sandaal, waarbij de tenen en/of hak 'open' zijn, adviseer ik naar beneden af te ronden.

 

Ik wil je vriendelijk vragen om niet hetzelfde artikel in verschillende maten te bestellen om vervolgens de maten die niet passen te retourneren.

Neem liever contact met mij op zodat ik je kan helpen bij het bepalen van de juiste maat. Mochten de schoenen uiteindelijk toch niet passen dan kan je deze altijd omruilen voor een andere maat!
Het is vooral zonde van de tijd en het geld om een artikel in meerdere maten te bestellen als je vooraf al weet dat een deel van die artikelen weer retour komt. De kosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening en indien artikelen speciaal voor jou zijn ingekocht worden er ook kosten in rekening gebracht. De uitleg hiervan kan je vinden in de algemene voorwaarden bij 6.2: Herroepingsrecht

 

 

Uiteraard mag je mij altijd om advies vragen over welke maat je nodig hebt: info@kinky-shoes.nl

Laars afmetingen:

 

Je kunt onder de productbeschrijving in een tabel alle specificaties van een model vinden zoals de schacht-lengte, schacht-omvang, kuit-omvang en zool-lengte van de schoenen.

De (laars-)specificaties zijn maat-gerelateerd! Let er dus op dat je de gewenste maat hebt geselecteerd om de juiste specificaties af te lezen. 

 

Heb je toch zelf al rekening gehouden met hoe de maat valt en een andere maat besteld dan je normaliter draagt?

Laat het mij weten als je zelf al een omrekening hebt gemaakt zodat het bestelde artikel niet twee maten te groot of te klein wordt ingekocht. Dit kan in de 'Speciale instructies' sectie in je winkelwagen:

Speciale instructies winkelwagen

Uiteraard mag je mij altijd om advies vragen over welke maat je nodig hebt:
info@kinky-shoes.nl